اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

«مردمی‌سازی یارانه‌ها»؛ طرحی به نفع مردم/ به شایعات توجه نکنید

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: این پیش‌بینی‌ها به‌زودی و در آینده نزدیک اثبات می‌شود و به همه ثابت می‌شود که طرح مردمی‌سازی توزیع عادلانه یارانه‌ها، به نفع مردم است.

«مردمی‌سازی یارانه‌ها»؛ طرحی به نفع مردم/ به شایعات توجه نکنید

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی صبح امروز در کارگروه تنظیم بازار استان، با اشاره به اینکه در طرح اصلاح یارانه‌ها، سوبسید به جای وارد کننده به مردم پرداخت می‌شود، اظهار داشت: در قالب این طرح، سه دهک پایین ۴۰۰ هزار و ۶ دهک بعدی ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

وی بیان داشت: با ادامه این روند طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، قدرت خرید در سه دهک اول، خیلی بالا می‌رود، در ۶ دهک بعدی خوب می‌شود، دهک دهم که نیازی به این پول ندارد و تغییری نمی‌کند.

استاندار خراسان‌جنوبی افزود: این پیش‌بینی‌ها به‌زودی و در آینده نزدیک اثبات می‌شود و به همه ثابت می‌شود که طرح مردمی‌سازی توزیع عادلانه یارانه‌ها، به نفع مردم است.

قناعت متذکر شد: با اجرای این طرح ارز بیرون نمی‌رود، جلوی گرانی گرفته می‌شود، تورم مهار و یارانه به سفره مردم می‌آید چون پولی دست مردم نیست.

وی تأکید کرد: عده‌ای به دلیل به خطر افتادن منافع‌شان با این طرح مخالفت می‌کنند و با ایجاد شبهه، آرامش روانی مردم را به هم می‌ریزند.

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه اجرای طرح بسیار سخت است، گفت: به رئیس‌جمهور که ایثار می‌کند تا شرایط اقتصادی بهبود یابد، اعتماد کنید و حرف‌های فضای مجازی را در خصوص گرانی دیگر اقلام نپذیرید.

قناعت اضافه کرد: برای گران کردن کالاهایی همچون برنج، سوخت و غیره برنامه‌ای نداریم و قطعاً بدانید در آینده نزدیک، فضای حاکم بر بازار، آرام و عادی خواهد شد.

وی ضمن تشکر از مردم استان که تاکنون با اجرای طرح همراهی کرده‌اند، گفت: مردم، اصحاب رسانه، اقشار و گروه‌ها و غیره همه پای کار بوده‌اند و قطعاً اگر این همراهی به همین شکل ادامه یابد، به ثبات خواهیم رسید.

استاندار خراسان‌جنوبی لازمه ایجاد آرامش ذهنی در مردم را دو کار عنوان و تصریح کرد: اولین کار اطلاع‌رسانی در سطح وسیع برای تفهیم موضوع، تبیین کار و اقناع افکار عمومی است که در این زمینه رسانه‌ها باید به طور جدی وارد میدان شوند و دستگاه‌های اجرایی هم جدی‌تر ورود کنند.

قناعت تأکید کرد: مردم باید مطمئن شوند که کالاهای مورد نیاز شان به اندازه کافی ذخیره‌سازی شده و هیچ کمبودی در تأمین اقلام اساسی نداریم.

وی به نگرانی مردم در خصوص افزایش قیمت در کالاهای ثانویه اشاره و اظهار داشت: موضوع تعیین تکلیف اقلام ثانویه که از افزایش قیمت مرغ، تخم‌مرغ، روغن و شیر متأثر می‌شوند، با انجام کارهای کارشناسی در دست اقدام است.

استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: آنچه باید در شرایط فعلی انجام شود، مکاتبه با تهران به منظور شتاب بخشیدن به روند نرخ‌گذاری این اقلام در راستای اطمینان خاطر مردم است.

قناعت با اشاره به تولیدات استان در زمینه مرغ، تخم‌مرغ و شیر، از ارسال کالاهای مازاد به دیگر استان‌ها گفت و مطرح کرد: تهیه روغن نباتی به جهت اینکه تولید کننده نیستیم، سخت است اما با پیگیری‌هایی که صورت گرفته، نیاز استان تأمین می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به کمبودی که در بحث روغن و سردخانه داریم، اولویت استان در جذب سرمایه‌گذار باید رفع این دو نیاز باشد.

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر همراهی و هم‌افزایی بین مدیران دستگاه‌‌های اجرایی استان، گفت: از کارهای خوب و ارزنده‌ای که این روزها بیشتر به چشم می‌آید کار تیمی مدیران است و جزیره‌ای کار کردن در استان جایی ندارد.

قناعت با اشاره به اینکه همدلی در شرایط سخت و اضطرار ارزشمند است وگرنه در حالت عادی که همه در کنار هم هستند، تبیین کرد: با صدای واحد در هر کاری، مشکلات کمتر و توفیقات بیشتر می‌شود.

وی گفت: هنر ما این باید باشد درک شرایط موجود را به لایه‌های پایین کارمندان منتقل کنیم تا آن‌ها با برخورد درست با ارباب رجوع و پاسخگویی صحیح، به مدیریت شرایط کمک کنند.

استاندار خراسان‌جنوبی در پایان به سؤالات مردم در حوزه یارانه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: اعتراض‌ها سه دسته‌اند، عده ای از دهک‌بندی گلایه‌مندند، گروهی از سال ۹۳ به بعد حذف شده و برخی هم قصد تفکیک یارانه را دارند.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول