اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

تخلفات بازار زیر ذره‌بین تعزیرات حکومتی/ رشد ۵ برابری جرایم نقدی

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی گفت: سران سه قوه اختیارات ویژه‌ای به تعزیرات حکومتی در طول اجرای این طرح محول کرده‌اند لذا تخلفات بازار به شدت زیر ذره‌بین تعزیرات است.

تخلفات بازار زیر ذره‌بین تعزیرات حکومتی/ رشد ۵ برابری جرایم نقدی

حسین حسن‌پور، مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت:اداره کل تعزیرات حکومتی در راستای اجرای بهینه طرح مردمی‌سازی توزیع عادلانه یارانه‌ها همگام و همسو با سایر دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان صمت و جهاد کشاورزی در جهت برقراری تعادل و جلوگیری از تخطی‌های احتمالی در بازار فعالیت دارد.

وی ادامه داد: این اداره کل در راستای شرح وظایف کلی خود که شامل رسیدگی به اجرای احکام نسبت به تخلفات اعلامی از سوی مردم بوده با اجرای این طرح در چند روز گذشته خارج از نوبت رسیدگی می‌کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه گشت‌های مشترک نیز در دستور کار این اداره‌کل بوده و رؤسای شعب تعزیرات استان در بازار حضور داشته و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در بازار بلافاصله با آن برخورد جدی می‌کنند، یادآور شد: سران سه قوه اختیارات ویژه‌ای به تعزیرات حکومتی در طول اجرای این طرح داده‌اند.

حسن‌پور افزود: در طول اجرای این طرح شعب تعزیرات حکومتی می‌توانند قبل از صدور رأی و در حین گشت‌های مشترک به محض مشاهده تخلف اجازه تعطیلی و پلمب واحد صنفی متخلف را دارند.

وی ادامه داد: نصب بنر و تابلو بر سردرب واحد متخلف نیز به تعزیرات حکومتی اختیار داده شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اگر افرادی بخواهند از این فرصت سوء استفاده کرده مرتکب تخلف شده و باید بدانند تمام قوانین و جرایم نظام صنفی و تعزیراتی با پنج برابری جرایم نقدی همراه خواهد بود، اضافه کرد: به طور مثال برای عدم درج قیمت براساس مصوبه جدید ۲ تا ۱۰ میلیون تومان جریمه نقدی در نظر گرفته شده است.

حسن‌پور از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلفی آن را با سامانه ۱۳۵.ir و یا تلفن گویای ۱۳۵ گزارش و اعلام کنند‌.

وی در رابطه با این موضوع که با اصلاح نرخ جدید چهار قلم کالای اساسی برخی از فروشندگان قیمت سایر کالاها را افزایش داده‌اند و نحوه برخورد تعزیرات حکومتی با این افراد، گفت: هرگونه افزایش قیمتی را به اطلاع واحدهای صنفی و تولیدی می‌رسانیم و باید با مصوبه سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار همراه باشد.

وی تأکید کرد: آن دسته از واحدهای صنفی و تولیدی که برخلاف مقررات قانونی و بدون مجوز سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار قیمت کالای خود را به بهانه افزایش چند قلم کالای اساسی افزایش دهند مصداق بارز گران‌فروشی بوده و طبق قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول