اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

نظارت بر نانوایی‌های آبیک تشدید شد/ تعطیلی ۷ تا ۱۵ روزه نانوایان متخلف

فرماندار آبیک از تشدید نظارت ها بر نانوایی‌های این شهرستان طبق برنامه تدوین شده خبر داد.

نظارت بر نانوایی‌های آبیک تشدید شد/ تعطیلی ۷ تا ۱۵ روزه نانوایان متخلف

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حامد فتوحی در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان آبیک با موضوع نظارت بر آرد و نان از تشدید بازرسی ها و نظارت های مستمر بر واحدهای نانوایی‌ این شهرستان خبر داد و گفت: طبق برنامه تدوین شده، بازرسی‌ها و نظارت‌ها بر نانوایی‌های شهرستان آبیک تشدید و با متخلفان قاطعانه برخورد می‌شود ‌

وی به بازنگری سهمیه آرد نانوایی‌های شهرستان آبیک توسط دستگاه‌های جهاد کشاورزی، صمت، اتاق اصناف و اتحادیه خبازان و قنادان اشاره کرد و افزود: با تشکیل کمیته‌ای، تقسیم بندی بازرسی‌ها در روستاها با محوریت بخشداران و شهرها با محوریت صمت و فرمانداری و جهاد کشاورزی در دستور کار قرار گرفته که سپاه و بسیج در این زمینه به یاری مسئولان می‌شتابند.

فرماندار شهرستان آبیک از ساماندهی وضعیت نانوایی‌های این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: چارچوب‌هایی برای بهبود فعالیت نانوایی‌ها تعیین شده و در صورتی که یک واحد نانوایی تخلف کند از 7 تا ۱۵ روز تعطیل می‌شود و بنر بر درب واحد صنفی نصب شده و سهمیه آرد آن به نانوایی‌های دیگر اختصاص می‌یابد و با متخلفین اعم از کم فروشی، توزیع خارج از شبکه آرد و نان و ... به سخت‌ترین شکل ممکن برخورد انجام می‌شود.

فتوحی ادامه داد: افزایش قیمت نان و کمبود سهمیه آرد نداریم و قرار است یارانه‌ نان به حساب نانوایان واریز شود.

وی اضافه کرد: لازم است به برخی از واحدهای نانوایی در بخش بشاریات سهمیه آرد اختصاص یابد که در صورت تخلف، سهمیه آرد آنها به نانوایی‌ها دیگر اختصاص داده می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: تعطیلی نانوایی‌های متخلف با لحاظ کردن وضعیتی که در آن منطقه واقع شده، اجرایی می‌شود.

فرماندار شهرستان آبیک با تاکید بر پخت به‌ موقع نان طبق ساعت تعیین شده از سوی نانوایی‌ها بیان کرد: چک لیستی هم توسط نانوایی‌ها مبنی بر این که سهمیه آرد واحد نانوایی چه میزان بوده، چه ساعتی کار پخت را آغاز کرده و چقدر پخت کرده و ... باید تهیه و در اختیار بازرسان قرار داده شود.

پخت نان سر ساعت باید برای نانوایان الزام آور شود

محسن خیرخواه سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان آبیک هم به ناکافی بودن سهمیه آرد برخی نانوایی‌ها و اضافه بودن سهمیه آرد در تعدادی از واحدهای نانوایی و دو شیفت شدن برخی از نانوایی‌ها در مناطق پرجمعیت را ضروری دانست و گفت: در سهمیه آرد نانوایان باید بازنگری شود تا سهم واقعی آرد اختصاص یابد، از سویی به موقع و سر ساعت پخت نان باید برای نانوایان الزام آور باشد.

محمد هادی احمدی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آبیک نیز جابه‌جایی آرد را مهمترین مشکل در این شهرستان ذکر و اذعان کرد: با بازرسی‌های مستمر، نظارت بر نانوایی‌ها افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول