اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

چه‌خبراز اینوتکس 2022؟ / امید، قلب تپنده این نمایشگاه است

نمایشگاه اینوتکس امسال با برگزاری بیش از ۱۴ رویداد فناورانه و حضور بیش از ۴۰۰ استارتاپ، شرکت فناور و دانش‌بنیان، اکوسیستم کوچک و زنده‌ایست که بازدید از آن ‌می‌تواند برای علاقه‌مندان به علم وفناوری تجربه‌ای بیادماندنی باشد.

چه‌خبراز اینوتکس 2022؟ / امید، قلب تپنده این نمایشگاه است

گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، معصومه شیری؛ اگر به فضای علم و فناوری علاقه‌مند باشید حتما نام نمایشگاه اینوتکس به گوشتان خورده؛ بزرگترین رویداد بین‌المللی نوآوری و فناوری ایران که حال و هوای متفاوت و شور و هیجان آن را در هیچ نمایشگاه دیگری تجربه‌ نمی‌کنید.

دوسال پیش بود که با شیوع ویروس کرونا علاقمندان به نوآوری و فناوری از ویترین فضای مجازی و به صورت آنلاین در نهمین نمایشگاه اینوتکس شرکت کردند. اما برگزاری این رویداد در فضای باز، خلاقیتی بود که به لطف شیوع کرونا سال گذشته به ثمر نشست تا محوطه پارک فناوری پردیس به بستری برای عرضه نوآوری و فناوری، تبادل دانش و فناوری، مشارکت میان شرکت‌ها و سرمایه گذاران داخلی و بین المللی و برگزاری بزرگترین رویداد نوآوری و فناوری کشور شود.

روزگذشته با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری درب‌های پارک فناوری پردیس برای برگزاری یازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس۲۰۲۲)  به روی بازیگران اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور و علاقمندان به این حوزه باز شد. رویدادی که از ۲۰ تا ۲۳ اردیبهشت ماه، هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۸ میزبان بازدیدکنندگان است.

خبرنگار فارس در بازدید از نمایشگاه اینوتکس، گزارشی از حال و هوای یازدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس تهیه کرده است.

بازدید سورنا ستاری از نمایشگاه اینوتکس۲۰۲۲

جایی برای گفتگوهای چالشی و هیجان‌انگیز

اولین بخش از نمایشگاه اینوتکس که ممکن است با صحنه متفاوت و صندلی‌های رنگارنگش توجه شما را به خود جلب کند «استیج اینوتکس» است؛ رویدادی در دل اینوتکس که هرساله میزبان سخنرانان، صاحب‌ نظران و فعالان اکوسیستم کارآفرینی کشور است .این رویداد یک صحنه آزاد برای سخنرانی‌ها و گفتگوهای هیجان‌انگیز و چالشی با موضوعاتی مانند «تصویر کلان اکوسیستم استارتاپی ایران و جهان»،«سرمایه‌های انسانی مهم تر از همیشه»،«خروج از نگاه سرمایه گذاران و کارآفرینان» و «چرا اختلاف نظر داریم؟»برگزار می‌شود. در رویداد استیج امسال، ۳ برنامه ذره بین با موضوع حوزه‌های خاص فناوری از جمله فینتک، هلث تک و بلاک چین برگزار خواهد شد.

استیج اینوتکس؛ صحنه‌ای آزاد برای سخنرانی‌ها و گفتگوهای هیجان‌انگیز و چالشی 

درست کمی آنطرف‌تر، رویداد «نکستیشن» یا ایستگاه آینده قرار دارد؛ رویدادی 4 روزه که برای دومین سال در نمایشگاه اینوتکس برگزار می‌شود و در آن درخصوص جدیدترین فناوری‌های روز دنیا از اینترنت اشیاء تا متاورس و...که در آینده‌ای نزدیک باعث تحول در زندگی انسان و کسب و کارها می‌شود گفتگو می‌شود. در این رویداد  ۴۰ متخصص در حوزه‌های مختلف دانش و فناوری، پیامد‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی، با برگزاری پنل‌ها و سخنرانی‌هایی آینده متأثر از فناوری‌های جدید را بررسی می‌کنند.

ایستگاه آینده؛ نگاهی به آینده متأثر از فناوری‌های جدید

درباره آینده حکمرانی بیشتر بدانید

اگر علاقه‌مندید با روندهای جهانی در زمینه حکمرانی فناوری‌های نوظهور آشنا شوید و  یا به دنبال فضایی برای تبادل نظر پیرامون چالش‌های تنظیم‌گری و رقابت در عصر دیجیتال هستید، استیج فروم حکمرانی (G-forum) را که امسال برای نخستین بار در نمایشگاه اینوتکس برگزاری می‌شود از دست ندهید. در این قسمت از نمایشگاه با حضور صاحب نظران، سیاست گذاران و فعالین اکوسیستم نوآوری کشور از زاویه دید حکمرانی به مباحث حوزه فناوری و نوآوری مانند امنیت سایبری، رمز‌ ارز ها، پلتفرم‌های آنلاین و... پرداخته می‌شود.

 فروم حکمرانی (G-forum) با همکاری اندیشکده حکمرانی شریف برگزار می‌شود

کافه‌ای با طعم سرمایه‌گذاری

صاحبین شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌ها برای جذب سرمایه و مذاکره با سرمایه‌گذاران در کافه سرمایه اینوتکس گرد هم می‌آیند. سجاد عباس فشمی دبیر اجرایی نمایشگاه اینوتکس درخصوص بخش کافه سرمایه این نمایشگاه می‌گوید: در کافه سرمایه ما دو بخش داریم. بخش اول برگزاری جلسات سرمایه گذاری بین استارتاپ‌ها و سرمایه گذران است. بخش دوم مربوط به تامین مالی جمعی است. در اینوتکس تعدادی از استارتاپ‌ها ارزیابی شده اند و از بانک‌ها ضمانت سرمایه دریافت کرده اند در آنجا مخاطبان می‌توانند با دریافت سهام از استارتاپ‌ها در آنجا سرمایه‌گذاری کنند.

حضور نمایندگانی از کشورهای خارجی در نمایشگاه اینوتکس

یکی از بخش‌های رقابتی نمایشگاه اینوتکس که برای پنجمین سال بین استارتاپ‌های سراسر کشور برگزاری می‌شود «اینوتکس پیچ» نام دارد که یک صحنه رقابتی هیجان انگیز برای استارتاپ‌ها در مقابل سرمایه‌گذاران است. این رویداد در استان‌های مختلف کشور برگزاری شده است و ۱۵ استارتاپ برتر استانی انتخاب شده اند که در مرحله نهایی اینوتکس پیچ کنار یکدیگر برای جذب سرمایه گذار رقابت می‌کنند که هرسال با اتفاقات و خبرهای خوبی همراه می‌شود.به گفته عباس فشمی رقابت اینوتکس‌پیچ با هدف معرفی و سرمایه‌‌گذاری روی ایده‌‌ها و استارتاپ‌‌های مستعد از شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود

رویداد رقابت استارتاپی اینوتکس پیچ 

یکی از قسمت‌های جذاب نمایشگاه اینوتکس که بازدیدکنندگان عکس یادگاری با آن را از دست نمیدانند سمبل غول پیکر اینوتکس با آدمک‌های لوگویی جذابش بود که در کنار سالن شیشه‌ای برگزاری رویداد نوآوری گیم (GiNO) قرار داشت.

 

در دنیای پرهیجان نوآوری و فناوری، صنعت بازی‌های ویدئویی را نباید دست‌کم گرفت، فرصت‌ و پتانسیل‌ جدیدی که رشد هر چه بیشتر این صنعت را در کشورمان می‌طلبد. از همین رو رویداد نوآوری گیم (GiNO) در اینوتکس۲۰۲۲ قصددارد با ایجاد فضای مناسب و با حضور افراد حرفه‌ای و با سابقه این حوزه به گسترش دانش و انتقال تجربه بین نسل‌های مختلف کمک کند.

شرکت کنندگان در این رویداد شاهد پخش برنامه‌های مستند در حوزه گیم، video art و پرفورمنس، رونمایی از غرفه‌های اختصاصی بازی‌سازان، سخت‌افزار‌های صنعت گیم، نوآوری و فناوری‌های صنعت گیم، استارتاپی و بازی‌های موبایلی، رونمایی و معرفی بازی‌های ایرانی، برگزاری مسابقات گیمینگ و بازی‌های آنلاین، برگزاری مسابقات بورد گیم و بازی‌های آفلاین و برگزاری سلسه کارگاه‌ها و وبینار‌های آموزشی به شکل آنلاین و آفلاین هستند.

صنایع بزرگ، مشتری دانش‌بنیان‌ها

بخشی از رویدادهای مهم اینوتکس، رویداد ارائه نیازهای فناورانه یا (reverse pitch) هستند، رویدادهایی که در آن‌ها نیازهای فناورانه بزرگ اعلام می‌شود و شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ هایی که می‌توانند این نیازها را برطرف کنند در این رویداد با صنایع بزرگ وارد تعامل می‌شوند. دبیراجرایی نمایشگاه اینوتکس درخصوص این رویداد به خبرنگار فارس گفت: امسال صنعت نفت، صنعت معدن، صنعت تجهیزات پزشکی و صنایع غذایی از مواردی هستند که نیازهای فناورانه خود را در اینوتکس ۲۰۲۲ ارائه می‌کنند.

 امضاء تفاهم نامه در ریورس پیچ  صنایع معدنی اینوتکس ۲۰۲۲ 

امید قلب تپنده اینجاست

اگر از معرفی رویدادهای متنوع و فناورانه اینوتکس۲۰۲۲ بگذریم، بخش جذاب و پرشوری که مرتب از بازدیدکنندگان پر و خالی می‌شود سالن مربوط به غرفه‌های شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و شرکت‌های خلاق است. غرفه‌های کوچکی که با سازه‌های لِگویی رنگارنگ از یکدیگر تفکیک شده اند و به دفتر کوچکی برای معرفی خدمات و محصولات فناورانه و جدید شرکت‌های فناور تبدیل شده‌اند را می‌توان قلب تپنده نمایشگاه اینوتکس دانست که امید را در دل جوانان روشن می‌کند.در این غرفه‌ها جوانان نوآور و خلاق اکوسیستم دانش‌بنیان کشور دستاوردهای خود در حوزه‌‌های مختلف، از تجهیزات پزشکی تا پلتفرم‌های مجازی و محصولات الکترونیک را در معرض دید علاقه‌مندان می‌گذارند.

 

گزارش تصویری نمایشگاه اینوتکس2022 را از این لینک ببینید.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول