اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

تبریک متقابل وزرای خارجه ایران و قرقیزستان در سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و قرقیزستان به مناسبت سی‌اُمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور پیام‌های تبریک مبادله کردند.

تبریک متقابل وزرای خارجه ایران و قرقیزستان در سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «جین بیک کولوبایف»، وزیر امور خارجه جمهوری قرقیزستان و «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور پیام‌های تبریک رد و بدل کردند.

در پیام تبریک وزیر امور خارجه جمهوری قرقیزستان چنین آمده است: به جنابعالی تبریک صمیمانه به مناسبت سی‌اُمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین جمهوری قرقیزستان و جمهوری اسلامی ایران را تقدیم می‌کنم.

جمهوری قرقیزستان و جمهوری اسلامی ایران نمونه‌ای از دوستی و همکاری متقابل سودمند مبتنی بر دوستی عمیق تاریخی، ارزش‌های مشترک اخلاقی و فرهنگی دو ملت است.

با خرسندی متذکر می‌شوم که طی سال‌های گذشته، در نتیجه تلاش‌های فعال طرفین، تماس‌های سیاسی در سطح بالا برقرار شده، همکاری‌های تجاری و اقتصادی مؤثری در داخل کمیسیون بین دولتی قرقیزستان و ایران ایجاد و روابط برقرار شده بین منطقه‌ای تقویت شده است.

در پیام تبریک «امیر حسین عبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آمده است: خوشبختانه دو کشور 30 ​​سال است که روابط دوستانه خود را بر اساس اشتراکات تاریخی، فرهنگی، مذهبی و تمدنی فراوان و همچنین اصول حسن همجواری حفظ کرده‌اند. کارکنان و نهادهای دیپلماتیک دو کشور نه تنها در زمینه مصونیت و امنیت، بلکه در توسعه روابط و روابط نقش بسزایی داشته‌اند.

من اطمینان دارم که این ماموریت مهم در سال‌های آینده همچنان در کانون توجه قرار خواهد گرفت و وزارت‌های خارجه دو کشور تمام تلاش خود را برای استفاده از فرصت‌های موجود برای دستیابی به اهداف مهم تعیین شده توسط رهبران دو کشور به کار خواهند گرفت. 

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول