اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

سفیر قرقیزستان: علاقه‌مند به همکاری با ایران در حوزه‌های تجاری هستیم

سفیر قرقیزستان در ایران در سفر به استان خراسان رضوی، در دیدار با استاندار و شهردار مشهد بر توسعه همکاری در حوزه گردشگری، شهرسازی، صنعت و سرمایه گذاری تاکید کرد.

سفیر قرقیزستان: علاقه‌مند به همکاری با ایران در حوزه‌های تجاری هستیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «توردکن سیدیکوف» سفیر قرقیزستان در جمهوری اسلامی ایران، در سفر کاری خود به استان خراسان رضوی با «یعقوب‌علی نظری» استاندار، «سید عبدالله ارجائی» شهردار مشهد، « غلامحسین شافعی» رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران، «محمد بهشتی»، رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه ایران در شمال شرق ایران و «سعید صیفی» رئیس مجموعه نمایشگاهی بین المللی مشهد دیدار و از شهرک صنعتی طوس بازدید کرد.

وی در این دیدار بر توسعه همکاری در حوزه گردشگری، شهرسازی، صنعت و سرمایه گذاری تاکید و به اهمیت افزایش تعداد پروازهای بین قرقیزستان و ایران که به تبادل فعال و سودمند دوجانبه هیئت‌های تجاری و تشدید همکاری‌ها در زمینه گردشگری کمک می‌کند، اشاره کرد.

طرف ایرانی نیز به نوبه خود برای توسعه همکاری‌ با قرقیزستان ابراز علاقه و آمادگی شهر مشهد را برای تشدید همکاری‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری با شهرهای قرقیزستان تایید کرد.

در ادامه این نشست، طرفین توافق کردند که نمایشگاه و مجمع تجاری در ژوئن 2022 در بیشکک با حضور کارآفرینان قرقیزستانی و ایرانی برگزار شود.

در بخشی از این سفر کاری، سفارت جمهوری قرقیزستان در ایران به همراه اتاق بازرگانی استان خراسان رضوی در مشهد، رویداد دیگری را با عنوان «روز اقتصاد قرقیزستان» با حضور نمایندگان این کشور از جمله وزارت امور خارجه ایران، دولت‌های محلی و کارآفرینان ایرانی علاقه مند به همکاری با شرکت‌های قرقیزستانی برگزار کرد.

گفتنی است که به شرکت کنندگان اطلاعاتی در مورد فضای سرمایه گذاری، مکانیسم‌های حفاظت از سرمایه گذاران در جمهوری قرقیزستان در مورد 50 پروژه سرمایه گذاری امیدوارکننده در زمینه‌های برق آبی، کشاورزی، صنعت، زیرساخت‌ها و گردشگری در قرقیزستان ارائه شد.

در این مراسم، سفارت جمهوری قرقیزستان مطالب چاپی را توزیع کرد و فیلم‌هایی را در مورد ظرفیت‌های سرمایه گذاری و گردشگری قرقیزستان به نمایش گذاشت.

لازم به ذکر است که این رویدادها همزمان با سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین قرقیزستان و ایران برگزار شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول