اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأکید رئیس جمهور ترکمنستان بر اتمام پروژه «تاپی»

رئیس جمهور ترکمنستان در پیام تبریک سی‌اُمین سال برقراری روابط دیپلماتیک عشق آباد و اسلام آباد خطاب به همتای پاکستانی خود ابراز امیدواری کرد پروژه تاپی هر چه زودتر به پایان برسد.

تأکید رئیس جمهور ترکمنستان بر اتمام پروژه «تاپی»

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «سردار بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان با ارسال پیامی به «عارف علوی» رئیس جمهور و «محمد شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان به مناسبت سی امین سالگرد ایجاد روابط دیپلماتیک بین دو کشور را تبریک گفت.

در این راستا رئیس جمهور بر علاقه مندی ترکمنستان به گسترش روابط دوجانبه تاکید کرد: روابط بین دو کشور مبتنی بر احترام متقابل، برابری و اعتماد متقابل است که در سایه تلاش‌های مشترک، همکاری‌های بین کشورها به نفع هر دو ملت ادامه خواهد یافت.

بردی محمداف با اشاره به مشارکت تجاری دوجانبه و چندجانبه ترکمنستان و پاکستان در زمینه‌های مختلف در چارچوب سازمان‌های معتبر بین المللی تاکید کرد که توسعه اقتصادی منطقه، تقویت روابط حسن همجواری، حصول اطمینان از پیشرفت پایدار و پویا است.

وی با اشاره به پروژه خط لوله بین المللی گاز ترکمنستان-افغانستان-پاکستان-هند تاکید کرد که امیدوار است این پروژه  هر چه زودتر به پایان برسد.

 رئیس جمهور ترکمنستان با استفاده از این فرصت پیش آمده، آرزوی صمیمانه خود را برای «عارف علوی» رئیس جمهور و «محمد شهباز شریف» نخست وزیر این کشور ابراز و برای سلامتی، شادی و بهروزی و پیشرفت و رفاه بیشتر برای مردم پاکستان دعای خیر کرد.

رئیس جمهور ترکمنستان همچنین به مناسبت سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین کشورهای ترکمنستان و سوئیس پیام تبریک به «ایگنازیو کاسیس» رئیس کنفدراسیون سوئیس ارسال کرد.

بردی محمداف در پیام خود با تاکید بر اینکه ترکمنستان علاقمند به گسترش روابط دوجانبه است، خاطرنشان کرد: روابط بین کشورهای ما مبتنی بر احترام متقابل، برابری و اعتماد متقابل است که باید به نفع هر دو ملت توسعه یابد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول