اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

خراسان شمالی، جزو استان‌های پیشرو در اهدا خون کشور

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی در گروه استان‌های پیش رو در اهدا خون است که علاوه بر نیاز استان به شبکه‌خون کشور کمک دارد.

خراسان شمالی، جزو استان‌های پیشرو در اهدا خون کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز حسین زارع، مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سازمان انتقال خون مانند بقیه بخش‌های دانشگاه متاثر از کرونا بوده است و آمار اهداکنندگان کمتر شده و قطعا نیاز بیمارستان‌ها به سختی فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه در انتهای سال ۱۴۰۰ با فروکش کردن کرونا انتقال خون وضعیت بهتری به خود گرفته است، گفت: همچنین در اسفراین مرکز موقت خونگیری به صورت دو روز در هفته فعال شده و در اسفند ماه سال گذشته ۲۶ درصد خونگیری و در فروردین ماه ۳۵ درصد رشد داشته است.

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی افزود: علی رغم اینکه خراسان شمالی از زیرساخت کمتری برخوردار است و نیمی از جمعیت در روستاها ساکن هستند و تعداد زیادی از شهرستان ها فاقد مرکز خونگیری هستند، اما با این وجود، خراسان شمالی در گروه استان‌های پیشرو در اهدا خون است که علاوه بر نیاز استان به شبکه‌خون کشور کمک دارد.

زارع یادآور شد: واحد‌های سیار خونگیری که طی دو سال گذشته تحت تاثیر کرونا متوقف شده بودند، با افزایش توسعه فعالیت‌ها، واحد سیار فعال خواهند شد.

وی در انتها با اشاره به اینکه برای برقراری آیتم خونگیری، آیتم‌هایی از جمله جمعیت و تخت بیمارستان مدنظر است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر به جز بجنورد تنها شیروان بصورت تمام وقت و اسفراین مجوز موقت خونیگری دارند.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول