اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

گروه‌های جهادی تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده‌اند

رئیس مجمع جهادگران استان هرمزگان گفت: گروه های جهادی بسیاری از تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده اند و این ظرفیت قابل گسترش است.

گروه‌های جهادی تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد هادی باستین، رییس مجمع جهادگران استان هرمزگان در نشست نمایندگان گروه‌های جهادی و بسیجی با استاندار هرمزگان که به تازگی برگزار شده، با اشاره به رسالت مجمع جهادگران، اظهار کرد: مجمع جهادگران با هدف گسترش فعالیت‌های مؤثر گروه‌های جهادی، حمایت و ایجاد شبکه منسجم در راستای تسریع خدمت به مردم و تدوین راهبردها و سیاست‌گذاری‌های جریان جهادی تشکیل شد.

وی با ذکر این نکته که گروه‌های جهادی در طی این سال‌ها با خدمت‌رسانی صادقانه بسیاری از تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده‌اند، افزود: امروز گروه های جهادی به بستری برای تربیت نیروهایی در تراز انقلاب اسلامی تبدیل شده‌اند.

رئیس مجمع جهادگران استان هرمزگان ادامه داد: جهادگران بسیجی با حضور به موقع خود در صحنه‌ها و میدان‌های خدمت، کارآمدی کار و روحیه جهادی و همچنین نقش با اهمیت گروه‌های جهادی را نشان داده‌اند.

وی، حضور فعال گروه های جهادی استان هرمزگان در کنترل بیماری کرونا شامل ضدعفونی معابر و اماکن پرتردد، برپایی ایستگاه‌های کنترل سلامت در مبادی ورودی شهرها و روستاهای با وضعیت قرمز، تهیه و توزیع بسته‌های مواد غذایی و بهداشتی، حضور در بخش‌های بستری بیماران کرونایی و ارائه خدمت به بیماران، حضور فعال در مناطق زلزله زده بخش فین و مناطق سیل زده شرق استان را برخی از اقدامات گروه های جهادی استان طی یکی دو سال اخیر برشمرد.

باستین با اشاره به عملکرد بسیار خوب گروه‌های جهادی در رابطه با ترویج روحیه امیدواری و نشاط در بین اهالی مناطق کمتربرخوردار، خواستار حمایت دستگاه ها و نهادها از گروه‌های جهادی برای استمرار فعالیت این گروه ها شد.

توانمند سازی گروههای جهادی از طریق آموزش و همچنین پشتیبانی از آنها از جمله درخواست‌های رئیس مجمع جهادگران هرمزگان از عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان بود.

بسیج سازندگی و استانداری هرمزگان فعالیت‌های مشترک محرومیت‌زدایی دارند

یاسین باوقار مسئول بسیج سازندگی هرمزگان نیز در این نشست یکی از اولویت های مهم بسیج سازندگی را حل مشکلات مردم دانست و گفت: در راستای حل مشکلات مردم فعالیت های مشترکی بین سازمان بسیج سازندگی و استانداری صورت گرفته و این همکاریها نیز ان شاءالله تداوم خواهد داشت.

وی در مورد حمایت‌ها عنوان کرد: جلسات خوبی با حضور استاندار در راستای حمایت از گروه‌های جهادی برگزار شده است.

مسئول بسیج سازندگی هرمزگان خاطرنشان کرد: بیش از ۵ هزار نفر جهادگر در هرمزگان در قالب گروه‌های جهادی در حوزه‌های مختلف از جمله کمک مومنانه، تهیه جهیزیه، تکمیل و مرمت منازل محرومان، اعزام تیم پزشکی، دندانپزشکی، کمک به کشاورزان در برداشت محصولات، ایجاد اشتغال، برگزاری کلاسهای تقویتی برای دانش‌آموزان نیازمند، برگزاری جلسات مشاوره و ... در این ایام آماده خدمت رسانی به مردم شریف هرمزگان هستند.

وی اضافه کرد: همه وظیفه داریم در جهت کم کردن بخشی از دغدغه‌های مردم محروم کمک کنیم و با شناسایی نقاط هدف و حضور جهادگران در آن مناطق گرهی از مشکلات مردم را باز کنیم به طوری که هدف از برگزاری این رزمایش اعزام جهادگران بعد از اتمام رزمایش به مناطق محروم استان و ارائه خدمات است.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول