اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

انجام ردیابی و مباره با جوندگان مضر در۶۶۰۰هکتار در هرمزگان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان از ردیابی و مبارزه در سطح 6600 هکتار از اراضی کشاورزی هرمزگان در سال گذشته خبر داد.

انجام  ردیابی و مباره  با جوندگان مضر در۶۶۰۰هکتار در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عبدالرضا اشرف منصوری صبح امروز عنوان کرد: این عامل بدلیل امکان وارد نمودن خسارت به کلیه گیاهان و از سوی دیگر خسارات غیر مستقیم در مزارع و باغات از جمله هدر رفت آب ، صدمه به سیستم های آبیاری و ... جز آفات عمومی محسوب می شود  و به همین دلیل مبارزه با این آفت از اقدامات مهم و ضروری بشمار می آید.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان افزود: در سال گذشته سطح ردیابی این عامل به بیش از 6600 هکتار بالغ شد که حاصل این پایش مبارزه در سطح 8022 هکتار بوده است.

ویضمن تاکید بر اینکه برنامه و دستورالعمل های مورد نیاز هر ساله جهت بهره برداری کارشناسان حفظ نباتات به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانها ارسال می گردد ادامه داد: در سال گذشته از محل اعتبارات استانی مقدار 205 کیلوگرم سم موثرکنترل جوندگان نیز تامین شده است.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول