اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تکذیب مجوز برگزاری گرد‌همایی حمایت از اوکراین در قزاقستان

دادستانی کل قزاقستان با انتشار بیانیه‌ای اطلاعات منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی در مورد برگزاری راهپیمایی هماهنگ شده با مقامات در حمایت از اوکراین در شهرهای مختلف این کشور را تکذیب کرد.

تکذیب مجوز برگزاری گرد‌همایی حمایت از اوکراین در قزاقستان

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، دادستانی کل قزاقستان اطلاعات مربوط به برگزاری راهپیمایی در شهرهای مختلف این کشور در حمایت از اوکراین را تکذیب کرد.

در این اطلاعیه آمده است: در شبکه‌های اجتماعی، برخی افراد گزارش‌های نادرستی مبنی بر اینکه گویا شهرداری‌های شهرهای «نورسلطان»، «آلماتی»، «شیمکنت»، «آکتوبه»، «آکتائو» و «ژاناوزن» با برگزاری راهپیمایی در اول می در مورد عملیات نظامی در اوکراین موافقت کرده‌اند، صحت ندارد.

در این روز در میادین مرکزی شهرها تنها برگزاری رویدادهای فرهنگی به مناسبت جشن «روز اتحاد مردم قزاقستان» برنامه ریزی شده است.

علاوه بر این، سازماندهی و برگزاری راهپیمایی و تجمعات قانونی تنها تحت چارچوب قانون «سازماندهی و برگزاری تجماعات صلح آمیز در قزاقستان» که در 25 می سال 2020 تصویب شده است، بعد از آگاه کردن مقامات مربوطه و دریافت مجوز امکان پذیر است.

اما مقامات ذیربط شهرهای فوق درخواست‌های برای برگزاری راهپیمایی دریافت نکرده‌اند یا پاسخ منفی داده‌اند.

 از این رو، برگزاری راهپیمایی مطابق با قانون مربوطه در اول می سال جاری میلادی پیش بینی نشده است، لذا تشکیل و شرکت در این راهپیمایی غیرقانونی بوده و مجازات تا 25 روز بازداشت و در صورت تخریب اشیا در جریان تجمعات جریمه یا بازداشت به مدت  50 روز را به دنبال دارد.

دادستانی کل قزاقستان در بخش دیگری از این بیانیه ضمن دعوت شهروندان این کشور به رعایت قوانین درخواست کرده است که از مشارکت در تجمعات غیرقانونی خودداری کنند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول