اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

قزاقستان اعزام نیروهای حافظ صلح به اوکراین را تکذیب کرد

وزارت دفاع قزاقستان اعزام نیروهای حافظ صلح این کشور به اوکراین را تکذیب کرد.

قزاقستان اعزام نیروهای حافظ صلح به اوکراین را تکذیب کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، وزارت دفاع قزاقستان اعزام نیروهای حافظ صلح این کشور به اوکراین را تکذیب کرد.

در بیانیه وزارت دفاع قزاقستان در این مورد آمده است: اخیرا در قالب ویدیو کنفرانس اجلاس کمیته نظامی پیمان امنیت جمعی برگزار شد که در جریان آن مسائل امنیت نظامی در حوزه مسئولیت این سازمان، بهبود سازوکارهای واکنش به بحران و سازماندهی پروازهای بین المللی هواپیماهای نیروهای مسلح کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی بررسی شد.

نهاد دفاعی قزاقستان در ادامه خاطرنشان کرد که در جریان این نشست موضوع اعزام نیروهای سازمان پیمان امنیت جمعی برای مشارکت در عملیات نظامی مطرح نشد.

این وزارتخانه بار دیگر دستورالعمل اعزام نیروهای حافظ صلح قزاقی برای انجام تعهدات بین المللی برای حفظ صلح و امنیت در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی را توضیح داد.

بر اساس توضیحات وزارت دفاع قزاقستان، اگر یکی از کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی مورد حمله هر کشور یا گروه از کشورها قرار گیرند، این اقدام بر علیه همه کشورهای عضو این سازمان تلقی می‌شود.در صورت تجاوز به هر یک از دولت‌های عضو، سایر کشورهای عضو کمک‌های لازم، از جمله نظامی را به آن ارائه و همچنین با استفاده از وسایل و ابزارهایی که در اختیار دارند، از آن حمایت خواهند کرد.

طبق توافق نامه حفظ صلح سازمان پیمان امنیت جمعی، اعزام نیروهای حافظ صلح پیمان امنیت جمعی به خارج از قلمرو این سازمان تنها با تایید شورای امنیت سازمان ملل متحد و با رضایت هر دو طرف امکان پذیر است.

تصمیم در مورد اعزام گروه نظامی نیروهای مسلح وزارت دفاع قزاقستان برای انجام تعهدات بین المللی حفظ صلح و امنیت توسط پارلمان و بر اساس درخواست مربوطه رئیس جمهور اتخاذ می‌شود.

وزارت دفاع قزاقستان با بیان این مطالب خاطرنشان کرد هیچ درخواستی برای اعزام پرسنل نظامی این کشور به اوکراین یا به کشور دیگری دریافت نشده و این موضوع در دست بررسی هم نیست.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول