اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

داروخانه‌ها حق گران‌فروشی ندارند/ اعلام راه‌های پیگیری تخلف

مدیر نظارت بر دارو در دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا با بیان اینکه داروخانه‌ها ملزم به رعایت قیمت مصوب داروها هستند و حق گرانفروشی ندارند گفت: قیمت برخی داروها با توجه به برند، دز دارو و بیمه بالاتر محاسبه می‌شود.

داروخانه‌ها حق گران‌فروشی ندارند/ اعلام راه‌های پیگیری تخلف

خبرگزاری فارس ـ همدان، این روزها تعدادی از مردم عنوان می‌کنند که با هزینه بالای برخی از داروها در داروخانه‌ها مواجه شده‌اند و حتی داروخانه‌هایی نیز به قیمت بالاتری داروهای خود را به فروش می‌رسانند که می‌شود گفت دو داروخانه کنار هم قیمت‌های متفاوتی از فروش یک نوع دارو مثل قرص ژلوفن و آموکسی سیلین دارند، در محاسبه قیمت داروها هم گزینه‌ای به نام تعرفه خدمات دارویی و سایر خدمات درج می‌شود که مثلا برای یک نسخه ۶۰ هزار تومانی، ۱۰ هزار و خورده‌ای هزینه خدمات شده که دلیل آن را نمی‌دانند.

مدیر نظارت بر دارو، فرآورده‌های بیولوژیک و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا در این خصوص با بیان اینکه قیمت دارو در کشور یکسان محاسبه می‌شود و تنها مرجع قیمت‌گذاری آن نیز کمیسیون قانونی قیمت‌گذاری سازمان غذا و دارو است اظهار کرد: قیمت تمام داروها از طریق سامانه TTAC و سایت irc.fda.gov.ir در دسترس عموم قرار دارد و داروخانه ها ملزم به رعایت قیمت‌های مصوب هستند.

فاخته قربانی بیان کرد: به نظر می‌رسد امکان تفاوت قیمت اظهار شده توسط برخی بیماران مربوط به دز یا برند دارو (کارخانه سازنده) و بیمه‌ای یا غیر بیمه‌ای بودن دارو باشد که‌ می‌توانند با داشتن سوالاتی در این خصوص و یا درصورت وجود مغایرت قیمت داروی ارائه شده به آنها با سامانه‌های اعلام شده، به صورت حضوری به معاونت غذا و دارو( اداره نظارت بر دارو ) مراجعه و یا با شماره‌های 38381908 و 190 تماس بگیرند و به پاسخ برسند.

وی خاطرنشان کرد: داروخانه‌ها نیز  بر اساس ماده 26 آئین نامه تاسیس، ارائه خدمات و اداره داروخانه‌ها با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه مجاز به دریافت تعرفه خدمات دارویی (به منظور نظارت های فنی دارو توسط مسئول فنی) هستند و افراد می‌توانند در صورت داشتن هر سوالی در  این خصوص به راه‌های ارتباطی ما دسترسی یافته و دقیق‌تر به جواب سوالات خود برسند.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول