اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

12 قرارداد آبخیزداری در سمنان پس از سفر رئیسی اجرایی شد

رئیس اداره کنترل سیلاب و آبخوانداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت:12 قرارداد آبخیزداری از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری در این استان در دست اجرا است.

12  قرارداد آبخیزداری در سمنان پس از سفر رئیسی اجرایی شد

حسن غلامی رئیس اداره کنترل سیلاب و آبخوانداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار کرد: از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری، ۲۵۰ میلیارد ریال به استان سمنان تخصیص داده شد.

وی گفت: بر اساس اعتبار تخصیصی، ۱۲ پروژه آبخیزداری شامل عملیات مکانیکی و بیولوژیک ازجمله احداث بند خاکی، سنگ و ملاتی، گابیونی، بذرپاشی، بذرکاری، حفاظت و قرق در حوزه‌های استان در دستور کار قرار گرفت.

رئیس اداره کنترل سیلاب و آبخوانداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری در ۱۶۷ هزار و ۲۱۰ هکتار با سطح تعهد هفت هزار و ۲۹۰ هکتار و با میانگین پیشرفت ۴۰ درصدی در حال اجرا است.

غلامی ادامه داد: پروژه‌های اجرایی در حوزه‌های آبخیز استان با هدف حفظ و پایداری آب و خاک، افزایش ذخیره آب در حوزه آبخیزداری، جلوگیری از فرسایش خاک، تأخیر در روان آب‌ها و جلوگیری از سیل و تخریب مراتع و پوشش گیاهی در اولویت اجرایی قرار گرفته است.

وی ذخیره نزولات آسمانی، افزایش پوشش گیاهی و تغذیه آبخوان‌ها را از دیگر اهداف اجرای پروژه‌های آبخیزداری ذکر کرد و گفت: احداث سازه‌های سنگی و ملاتی، گابیونی، خاکی، تورکینست، بندهای زیرزمینی، کنتور فارو و سایر موارد از جمله اقدامات انجام‌گرفته در حوزه آبخیزداری استان تاکنون اجرا شده است.

رئیس اداره کنترل سیلاب و آبخوانداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان یادآور شد: سال ۱۳۸۵ تاکنون، بیش از سه میلیون و ۱۴۰ هزار مترمکعب عملیات آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز استان سمنان اجرا شده است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۳/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول