اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

روز قدس نقش مهمی در زنده ماندن موضوع فلسطین دارد/ زیاده‌خواهی‌های آمریکا دلیل توقف مذاکرات وین است

ائمه جمعه استان زنجان با تاکید بر نقش انتخاب روز قدس در زنده ماندن موضوع فلسطین، توقف روی داده در مذاکرت وین را نتیجه زیاده‌خواهی‌های آمریکا در حفظ تحریم‌ها اعلام کردند.

روز قدس نقش مهمی در زنده ماندن موضوع فلسطین دارد/ زیاده‌خواهی‌های آمریکا دلیل توقف مذاکرات وین است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ائمه جمعه استان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تاکید بر اهمیت روز قدس، به نقش انتخاب آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس در زنده ماندن موضوع فلسطین اشاره کردند، بزرگداشت ایام و مناسبت‌های پیش‌رو از جمله روز شوراها، روز کارگر، معلم و توقف مذاکرات وین به دلیل زیاده‌خواهی‌های امریکا از دیگر مباحث مطرح شده در خطبه‌های این هفته شود.

امام جمعه ماهنشان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه روز قدس یک سنت سیاسی و عبادی بوده و چرائی روز قدس یکی از مهمترین پرسش‌هایی است که باید برای نسل جدید تبیین شود، اظهار کرد: زندگی مسؤولانه یک مسلمان از دلایل اصلی روز قدس است.

حجت‌الاسلام علیرضا علی‌اکبری با بیان اینکه نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به روز قدس دشمنان اسلام را غافلگیر کرد و از نتایج آن جلوگیری از عدم فراموشی مسئله قدس و مظلومیت مردم فلسطین در افکار جهانیان است، افزود: دستاورد دیگر انتخابی به عنوان روز قدس تحول در ماهیت مبارزه علیه رژیم صهیونیستی است به این معنا که مسؤولیت این مبارزه را از دست دولت‌های عربی اسلامی خارج کرده و بار آن را بر دوش امت اسلامی قرار داده است.

وی تاکید کرد: بیداری کنونی در جهان اسلام از مهمترین نتایج و دستاوردهای روز جهانی قدس محسوب می‌شود.

بهانه‌جویی‌های امریکا موجب توقف مذاکرات وین است

 خطیب جمعه ماهنشان با اشاره به توقف مذاکرات وین با توجه به اتمام مباحث فنی و بهانه جویی آمریکا تاکید کرد: مهمترین مانع بر سر راه دستیابی به توافق هسته‌ای، بهانه‌جویی‌های امریکا به دلیل شرایط داخلی و خارجی دولت و حاکمیت این کشور است.

 وی با بیان اینکه قطعاً نمایندگان ایران انقلابی در مذاکرات که از فرزندان شجاع و انقلابی مردم ایران هستند در مقابل زیاده‌خواهی‌های شیطانی خواهند ایستاد و به چیزی کمتر از رفع تحریم‌ها رضایت نخواهند داد، افزود: تقویت تولید ملی و بهبود معیشت، اصلاحات کلان اقتصادی، فعال‌سازی حداکثری ظرفیت‌های ملی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را برای نوسازی تحریم‌ها لازم و ضروری است.

برنامه‌ریزی مؤثری در مسیر تربیت دانش‌آموزش انجام نمی‌شود

همچنین امام جمعه خرمدره در خطبه‌های نماز جمع این هفته این شهر با انتقاد از نقائص و کاستی‌ها در مسیر آموزش گفت: همه اذعان دارند که دانش‌آموزان امروز معلمان فردا هستند،‌ این در حالی است که برنامه‌ریزی مؤثری در مسیر تربیت دانش‌آموزش متناسب با فرهنگ دینی – انقلابی و تراز شهید مطهری صورت نمی‌گیرد.

حجت‌الاسلام غلامحسین زاهدی‌پور با تبریک روز شوراها تصریح کرد: شوراها طرف مشورت مردم هستند و باید امانتداری در این مشاوره را به اثبات رسانند چرا که امانتداری از نظام اسلامی و خواست مشروع مردم و پرهیز از هر گونه مماشات در پیگیری حقوق مردم، از سوی شوراها عامل آبادانی شهرها و روستاها است. 

وی با بیان اینکه تقلیل فلسفه ازدواج به نیازهای جنسی از عوامل مهم تأخیر در ازدواج است، ادامه داد: نظام آموزشی موجود و به ویژه ترویج سبک زندگی غربی با روش‌های مختلف از جمله ترویج خاموش سند 2030 در یک دوره مشخص در کنار مشکلات اقتصادی از دلایل تأخیر در سن ازدواج است.

امام جمعه خرمدره با بیان اینکه تبدیل روز قدس به یک واقعیت جهانی تأثیرگذار و فراتر از شعار، به معنای جهانی شدن اندیشه‌های انقلاب اسلامی ایران با وجود مخالفت مستکبران جهان انجام شده است، افزود: این پدیده جهانی، از معجزات قرن بیستم و بیست و یکم بوده و نوید بخش نظم جهانی دیگری است که مستکبران نه آن را می‌فهمند و نه در آن‌ جایی دارند و همه این‌ها یعنی آمادگی جهان برای استقبال از یک پدیده جهانی به نام ظهور قائم آل محمد (ص) حضرت مهدی موعود (عج) است.

 تقدیر از افزایش ۵۰ درصدی قیمت خرید گندم از کشاورزان

امام جمعه سلطانیه هم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با توصیه به تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، بیست و نهمین هفته از بحث خانواده و حقوق والدین را با موضوع عاق والدین ادامه داد و گفت: اطاعت از والدین در کارهای حرام و گناه و معصیت واجب نیست.

حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب با اشاره به توقف مذاکرات ایران و غرب با وجود اتمام مسائل فنی، دلیل توقف مذاکرات را بهانه جویی‌ها و کارشکنی‌های آمریکا دانست و به تحلیل دلائل بهانه‌جویی‌های آمریکا پرداخت و گفت: آمریکا در یک ترور بزدلانه و شبانه سردار سلیمانی را شهید کرد و در توجیه این جنایت، سپاه پاسداران و سپاه قدس را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد و لذا اگر با خروج سپاه از فهرست گروه‌های تروریستی موافقت کند، هم در برابر افکار عمومی باید پاسخگو باشد و هم دست ایران در شکایت بازتر می‌شود و از همه مهمتر راه انتقام سخت ایران باز خواهد شد و لذا آمریکا کارشکنی و بهانه‌جویی می‌کند.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه ایران با پیشنهاد آمریکا مبنی بر باقی ماندن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی مخالفت کرده، و آمریکا دست به بهانه جویی زده تا مذاکرات را به مذاکرات موشکی بکشاند، افزود: آمریکا بداند سپاه قهرمان در اوج تحریم‌ها به اوج قدرت رسیده و آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و مذاکره کنندگان قطعا در برابر زیادخواهی دشمنان خواهند ایستاد و به چیزی جز رفع تحریم‌ها رضایت نخواهند داد.

وی به روز جهانی قدس اشاره کرد و با بیان اینکه راهپیمایی روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه رمضان در کشورهای اسلامی و حتی کشورهای غیر اسلامی با حضور مسلمانان برگزار می‌شود، افزود: موضوع فلسطین یک مسئله انسانی و برای هر انسان آزاده‌ای یک درد جانکاه است و تا محو رژیم صهیونیستی برگزار خواهد شد.

حسینی‌نسب با بیان اینکه راهپیمایی روز جهانی قدس امسال در حالی برگزار شد که معادلات به نفع آرمان آزادسازی فلسطین تغییر کرد و موجودیت رژیم جعلی صهیونیستی به خطر افتاده، ادامه داد: شماره معکوس برای نابودی رژیم صهیونیستی آغاز شده است.

امام جمعه سلطانیه با تقدیر از افزایش ۵۰ درصدی قیمت خرید گندم از کشاورزان، بر تولید محصول راهبردی گندم و مبارزه با سِن گندم تاکید کرد و گفت: فروش آرد سهمیه‌ای توسط نانوایان خلاف شرع و خلاف قانون و درآمد آن هم اشکال دارد.

عقیدتی و سیاسی، مانع نفوذ افکار منحرف و آلوده به مجموعه سپاه شد

امام جمعه قیدار هم در خطبه‌های نماز این هفته شهر قیدار به مناسبت‌های پیش رو از جمله روز معلم و کارگرد اشاره کرد و گفت: تدبر در آثار شهید مطهری، ضمن اینکه فکر را احیاء می‌کند، دل را هم راضی می‌کند. و معلم و استاد خوب کسی است که هم از قوای فکری استفاده کند و هم از قوای قلبی و نورانیت باطن و استاد مطهری این گونه بودند.

حجت‌الاسلام علی موسوی روز عقیدتی و سیاسی سپاه را از دیگر مناسبت‌های پیش عنوان و تصریح کرد: وجود دو مجموعه عقیدتی و سیاسی در سپاه مانع نفوذ افکار منحرف و آلوده به مجموعه سپاه شد و سپاه پاسداران، را به دژی نفوذناپذیر در برابر هر خطر و توطئه تبدیل ساخته، طوری که تحرکات دشمن را رصد می کند و به موقع تشخیص داده و واکنش به هنگام و مناسب به آنها می‌دهد، بنابراین عقیدتی و سیاسی دو رکن هدایتگر در سپاه است که مسؤولیت خطیر آن برعهده نماینده مقام معظم رهبری درسپاه گذاشته شده است.

وی به در پیش بودن عید فطر اشاره کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان، بعد از یک ماه خودسازی، تقویت و سالم سازی روح و قلب به عنوان ریشه و اساس معنویات از طریق روزه و قرآن و دعا و شب بیداری‌ها، مخصوصاً در شب‌های قدر، انسان حق دارد اوّلین روز ماه شوال را عید گرفته و شاد باشد، البته این عید مخصوص کسانی خواهد بود که واقعاً درون‌سازی کرده، ریشه‌های معنویات را استحکام بخشیده باشند و در مسیر تزکیه نفس حرکت کنند.

موسوی با بیان اینکه دو عمل بسیار مهم در روز عید فطر لازم است، ادامه داد: اقامه نماز عید فطر که مهمتری پیامش پیام وحدت و یکپاچگی امت اسلامی در مقابل دشمنان و دادن فطریه دو امر واجب در روز عید فطر محسوب می‌شود.

امام جمعه آب‌بر هم در خطبه‌های این هفته به قرار گرفتن در روز شوراها اشاره و ابراز امیدواری کرد، با سعی و تلاش و وحدت شوراها شاد توسعه منطقه باشیم.

حجت‌الاسلام مهدی منصوری با تاکید بر نقش مثبت انتخاب روز قدس برای پیشگیری از فراموش شدن مسئله فلسطین افزود: ایستادگی این روزهای جوانان فلسطین در مقابل اشغالگری شاهد زنده این تاثیرگذاری است.

انتهای پیام/73004/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول