اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

3 روز عزای عمومی در دامغان به‌دنبال ارتحال آیت‌الله ترابی

سه روز عزای عمومی در دامغان به‌دنبال ارتحال آیت‌الله ترابی، از علمای این شهرستان اعلام شد.

3 روز عزای عمومی در دامغان به‌دنبال ارتحال آیت‌الله ترابی

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، آیت‌الله سیدمحمود ترابی شب گذشته پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت در راه دین اسلام به علت ایست قبلی در سن ۸۲ سالگی درگذشت و به‌دنبال این ضایعه، سه روز عزای عمومی در دامغان اعلام شد.

مهدی بندرآبادی، فرماندار دامغان و حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رستمیان، امام جمعه دامغان در پیامی، رحلت آیت‌الله ترابی را تسلیت گفته و سه روز عزای عمومی در این شهرستان اعلام کردند.

در متن این پیام آمده است: در واپسین روزهای ماه میهمانی خدا و در آستانه هفتمین شب شهادت مولای متقیان، حضرت علی (ع)، مردم باایمان شهرستان دامغان در غم از دست دادن پدر معنوی این دیار به سوگ نشسته و به مصیبت درگذشت بزرگ‌مردی از تبار علم و ایمان دچار شدند.

در ادامه می‌خوانیم: آیت‌الله حاج سیدمحمود ترابی به‌راستی مظهر زهد و تقوا، آیینه‌دار پارسایی و پرهیزکاری و اسوه اخلاص و ایثار بود و سال‌ها در سنگر امامت جمعه و جماعت، کرسی تدریس علوم الهی و مدیریت مراکز حوزوی و نیز پایه‌گذاری مراکز فرهنگی متعددی نقش‌آفرین بود و به‌حق، مردم‌داری و سلوک مردمی آن خورشید درخشان آسمان فضیلت و معنویت در این شهر در طول بیش از نیم قرن، شخصیتی محبوب و مورداحترام از آن بزرگ‌مرد ربانی به وجود آورده بود که بی‌شک، تا همیشه تاریخ این دیار فرهنگ و اندیشه، نام نیک ایشان به یادگار باقی خواهد ماند و راه و رسم درس‌آموزشان اسوه اهل علم و ایمان بلکه عموم حق‌جویان خواهد بود.

مراسم وداع با این عالم ربانی هم ساعت ۱۶ امروز، هشتم اردیبهشت در مصلی دامغان برگزار و مراسم تشییع پیکر وی نیز ساعت ۱۷ از مصلای امام خمینی (ره) دامغان تا آرامگاه بکیر ابن عین (ره) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول