اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

لزوم ارائه گزارشی از وضعیت واحدهای تولیدی راکد توسط بانک‌ها

استاندار زنجان با اشاره به اینکه تعدادی از واحدهای تولیدی به دلایلی در تملک بانک‌ها قرار گرفته است، دستور داد، بانک‌ها گزارشی از این واحدها و همچنین تعداد و وضعیت واحدهای متوقف شده را تهیه و در جلسه بعد کارگروه ارائه کنند تا نسبت به تصمیم‌گیری در مورد آن‌ها اقدام شود.

لزوم ارائه گزارشی از وضعیت واحدهای تولیدی راکد توسط بانک‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار و مسائل و مشکلات چند واحد تولیدی مطرح و برای حل آن تصمیماتی اتخاذ شد.

استاندار زنجان بعد از بررسی مشکلات مطرح شده در مورد واحدهای تولیدی گفت: از جلسه آینده، یک ربع ساعت از جلسه باید اختصاص به بررسی مشکلات مطرح شده در جلسات قبل یابد تا نتیجه مصوبات جلسه و درصد عملیاتی شدن آن‌ها ارزیابی شود.

محسن افشارچی با اشاره به اینکه تعدادی از واحدهای تولیدی به دلایلی در تملک بانک‌ها قرار گرفته است، دستور داد، بانک‌ها گزارشی از این واحدها و همچنین تعداد و وضعیت واحدهای متوقف شده را تهیه و در جلسه بعد کارگروه ارائه کنند تا نسبت به تصمیم‌گیری در مورد آن‌ها اقدام شود.

وی ادامه داد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، محلی برای حل مشکلات تولید فراتر از حالت عادی و روال آرام و معمول قانون است و انتظار می‌رود مدیران نیز به این مسئله توجه کنند.

در ادامه این جلسه، مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به مشکل هزینه گاز صنایع در استان، اظهار کرد: از سال گذشته تعرفه گاز صنایع بر اساس قیمت خوراک پتروشیمی به طور میانگین ۳۰ درصد رشد داشت که بین 2 هزار  تا ۹ هزار تومان در ماه‌های مختلف متغیر است.

رحیم سلیمانی‌نژاد با بیان اینکه بخشنامه‌های اجرایی متنافض از جانب شرکت ملی گاز و معاون اقتصادی رئیس‌جمهور به معضلی برای شرکت و صنایع تبدیل شده است، ادامه داد: از ششم بهمن‌ماه سال گذشته، تعرفه ۵ هزار تومانی به طور میانگین برای همه صنایع در نظر گرفته شد که تناقض ایجاد شده مشکلاتی را به وجود آورد.

وی ادامه داد: تعرفه در نظر گرفته شده برای صنایع فلزی فولادی و غیرفولادی ۴۰ درصد معادل ۲ هزار تومان و برای سایر صنایع غیرفلزی ۱۰ درصد، ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده بود. شرکت گاز استان امکان تغییر تعرفه‌ها را ندارد ولی برای صنایع غیرفلزی قبض علی‌الحساب با احتساب ۱۰ درصد صادر می‌کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به درخواست تغییر تعرفه صنایع در استان، خاطرنشان کرد: در تعیین تعرفه، ملاک پروانه بهره‌برداری صنعت است و واحدهای متقاضی پیش از درخواست تغییر تعرفه، اقدام به تغییر پروانه بهره‌برداری کنند.

انتهای پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول