اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

«سندروم تبعات روانی پس از جنگ» چیست + فیلم

شخصیت اصلی فیلم مشهور «راننده تاکسی» یک سرباز بازگشته از جنگ ویتنام است که «سندروم تبعات روانی پس از جنگ» را در سینما تصویر می‌کند.

«سندروم تبعات روانی پس از جنگ» چیست + فیلم

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، همزمان با سالروز واقعه طبس (۵ اردیبهشت ۱۳۵۹) و شکست آمریکایی‌ها در عملیات پنجه عقاب، کورش جاهد منتقد سینما به معرفی یک ژانر فرعی در سینمای آمریکا پرداخته است. در این ژانر، حضور نظامی آمریکا در کشورهای دیگر و تبعات آن در جامعه آن کشور پرداخته می‌شود. 

او گفت: در ژانر فرعی «سندروم تبعات روانی پس از جنگ» که پس از حضور آمریکا در جنگ ویتنام شکل گرفت، به سربازانی پرداخته می‌شود که پس از بازگشت از جنگ، دچار تبعات روانی و اجتماعی دردناک می‌شوند و مواجهه با این تبعات یک چالش بزرگ برای آن‌هاست. 

جاهد افزود: شخصیت اصلی فیلم «راننده تاکسی» یک سرباز بازگشته از جنگ ویتنام است و دچار مشکلات روانی و اجتماعی می‌شود. متولد چهارم جولای، جوخه، شکارچی گوزن و مهلکه، دیگر فیلم‌هایی هستند که به تبعات روانی و انسانی جنگ و پس از آن می‌پردازد.

 

فیلم توضیحات کورش جاهد درباره «سندورم تبعات روانی پس از جنگ»

 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول