اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

افتتاح خانه‌های فرهنگ کار و بهداشت کارگری طی هفته جاری در کرمان

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: در هفته جاری خانه فرهنگ کار و خانه بهداشت کارگری در کرمان افتتاح می‌شود.

افتتاح خانه‌های فرهنگ کار و بهداشت کارگری طی هفته جاری در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مجتبی مصباح ظهر امروز در جمع خبرنگاران به‌مناسبت هفته کار و کارگر اظهار داشت: برای اشتغال، زیست‌بوم تعریف شده که طبق این زیست‌بوم ظرفیت‌های موجود هر استان شناسایی و بر اساس آن نسخه اشتغال هر منطقه نوشته خواهد شد و موانع کسب و کار توسط کارشناسان شناسایی و همچنین ۴۰۰ هزار کارآفرین در سطح کشور شناسنامه‌دار شده‌اند.

 مصباح در زمینه نارضایتی و تجمع کارگران در سطح استان بیان داشت: در اداره کل برای مسائل و  مشکلات کارگری کارگروهی در این  زمینه تشکیل شده تا قبل از اعتراض کارگران مشکلات آنها را رفع کند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تشکلات کارگری پل ارتباطی بین کارگر و دستگاه‌های حاکمیتی است، افزود: در سطح استان طرح طبقه‌بندی مشاغل در راستای عدالت کارگری و پرداخت حقوق عادلانه در حال اجراست.

وی عنوان کرد: در سال گذشته تعهد اشتغال استان کرمان  ۴۱ هزار و ۵۵۷ نفر بود که ۵۰ هزار و ۹۲۰ نفر شغل ایجاد شد.

مصباح  ابراز داشت: سال گذشته ۴۳ میلیارد تومان تسهیلات روستایی در استان پرداخت و زمینه اشتغال ۴۷۳ نفر فراهم شد و استان کرمان همه سهمیه تسهیلات این بخش را دریافت و حتی از تسهیلات شناور نیز استفاده کرده است.

وی تغییر مدیران بی‌انگیزه و فاقد تخصص را از اولویت‌های کاری خود دانست و با اشاره به سامانه سوت‌زنی بیان کرد: مردم می‌توانند با این سامانه تماس گرفته و حقوق بگیران نجومی و فسادها را گزارش کنند.

سرپرست اداره کل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان،عنوان کرد: در هفته جاری خانه فرهنگ کار و خانه بهداشت کارگری افتتاح می‌شود.

مصباح با اشاره به اینکه فقر و فساد اداری در برخی دستگاه‌ها و بخش خصوصی  مردم را رنج می‌دهد، ادامه داد: برای  ریشه‌کنی فقر و رفع فقر مطلق وزارت کار  دستورالعملی را تدوین کرده که این دستورالعمل در حال اجرا است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول