اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

۴ خانه فرهنگ کار در شهرستان قرچک افتتاح شد/ کارگران رزمندگان جبهه تحریم های سخت اقتصادی هستند

همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، چهار خانه فرهنگ کار با حضور مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی در قرچک افتتاح شد.

۴ خانه فرهنگ کار در شهرستان قرچک افتتاح شد/ کارگران رزمندگان جبهه تحریم های سخت اقتصادی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قرچک، تهمینه دانیالی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح خانه فرهنگ کار شهرستان قرچک که در یکی از کارخانجات شیشه و بلور، شرکت پارچه رومبلی، شرکت تولیدی نخ و شرکت بسته بندی موانع غذایی شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: ایام الله دهه مبارک فجر را خدمت همه کارگران دشت ورامین به خصوص شهرستان قرچک تبریک عرض می کنم، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را می توان به نوعی وزارت مردم نامید، چون مستقیم با حوزه‌ معیشت مردم سر و کار دارد.

وی گفت: شهرستان قرچک قطب صنعتی و مهاجر پذیری در استان تهران است، شهرستان قرچک یک شهرستان جوان است و نیازمند همت والا و تلاش مسؤولان را می طلبد. 

مدیر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران افزود: افتتاح خانه فرهنگ کار باعث ترویج استفاده از تولیدات داخلی و حمایت از تولیدات ملی می شود و باعث می شود کار و کار آفرینی در حوزه صنعت دو چندان شود.

دانیالی بیان کرد: هر مسؤولی که دغدغه معیشت کارگران را دارد باید مشکلات تولید کنندگان را در کمیسیون‌های رفع موانع تولید مطرح و آنها را رفع کند، رفع موانع تولید واحدهای صنعتی، شکوفایی اقتصادی را در بر دارد.

وی عنوان کرد: از عمر دولت مردمی در حال حاضر ۱۶۸ روزی هست که می گذارد، سعی و تلاش ما این بود که مشکلات را رفع کنیم، در داخل کشور تحریم کنندگان و کاسبان تحریم را نباید فراموش کنیم، چون این افراد باعث می شود تا مواد اولیه گران شود و عرضه و تقاضا بام همخوانی نداشته باشد.

این مقام مسؤول تاکید کرد: باید بازار شهری و روستایی را باهم سنجید، باید بازار رقابتی را مدنظر قرار داد، دولت باید وارد میدان شده و حوزه های رقابتی را به وجود آورد تا تولیدات در حوزه صنعت در استان تهران ارتقاع پیدا کند و با ارتقاع تولید، باعث می شود اشتغال در استان تهران افزایش یابد.

دانیالی بیان کرد: کارگران در ۴۳ سال گذشته در مقابل تحریم های ظالمانه کشور ایستادگی کردند، کارگران رزمندگان جبهه تحریم های بسیار سخت استکبار هستند و در این مدت کارنامه درخشانی از خود به نمایش گذاشتند.

همه ادارات ملزم هستند از کارگر، رونق تولید و اشتغال زایی حمایت کنند/ ۱۲۰ درصد تعهدات ایجاد اشتغال در قرچک محقق شده است

بهمن خطیبی فرماندار شهرستان قرچک در این مراسم اظهار کرد: خانه‌های فرهنگ کار در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها با هدف ترویج فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی و حمایت از تولید ملی، تقویت زمینه‌های ابتکار و خلاقیت نیروی کار و شناسایی کارگران و کارفرمایان نمونه و خلاق افتتاح شده است.

وی گفت: از دیگر اهداف این خانه‌های فرهنگ می‌توان به ترویج فرهنگ بهره‌وری و اثربخشی، تقویت هویت کارگری و بهبود رفتار و روابط انسانی در محیط‌های کاری اشاره کرد.

فرماندار قرچک افزود: سه کارخانه‌ای که خانه فرهنگ کار در آن‌ها فعال شده ۱۳۰۰ کارگر دارند و جزو واحدهای نمونه شهرستان هستند و در صورت توسعه، بر تعداد نیروهای کارشان افزوده خواهد شد.

خطیبی بیان کرد: همه ادارات ما در قرچک ملزم هستند با توان حداکثری و استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی از کارگر، کارفرما، رونق تولید و اشتغالزایی حمایت کنند.

وی اظهار کرد: زمانی کل آجرهای مورد نیاز ساخت و سازها در استان تهران را این شهرستان تامین می کرد اما اکنون از لحاظ صنعتی و تولید نیازمند توجه مسئولان استانی و کشوری است.

این مقام دولتی در قرچک گفت: در شهرک صنعتی قرچک ۸۰۰ قرارداد منعقد شده و ۵۰۰ واحد در حال فعالیت و ساخت و ساز بوده و ۵۰۰۰ نفر مشغول کارند.

خطیبی عنوان کرد: تعاونی ها در قرچک نیازمند ساماندهی هستند و مردم اعتراضاتی دارند و باید نظارت جدی انجام گیرد.

وی تصریح کرد: علی‌رغم همه تحریم ها کشور ظرفیت دارد برای اشتغال جوانان و تولید و سرمایه گذاری اقدامات خوبی انجام بدهیم.

فرماندار قرچک در پایان خاطرنشان کرد: در ۱۰ ماهه اول سال، ۱۲۰ درصد تعهدات ایجاد اشتغال در قرچک محقق شده است.

بی مهری های فراوانی به کارگران شده و انتظار می رود بزودی موانع تولید برطرف شود 

حجت الاسلام عبدالرحیمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قرچک در ادامه این مراسم، بیان کرد: ۴۳ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی می گذرد که با فراز و نشیب های فراوان و با دشمنی های مختلفی و قوی ترین پنجه ها مقابله می کنیم که هر چه دلشان خواست انجام دادند.

وی افزود: ۴۳ سال مردمی داشتیم که بصیر و شجاع، با ایمان و صبور بودند که در کنار امام امت ایستادند و در صحنه های مختلف حضور پیدا کردند، مخصوصا در چند سال اخیر که ضرباتی به قشر کارگر و تولید وارد شد و امروز دولتی بر سر کار آمده که مبنای کارش انقلابی گری است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قرچک افزود: مشکلات و مسائل بر سر راه تولید بسیار زیاد است اما بوی خدمت خیلی خوب به مشام می رسد و امیدواریم دولت سیزدهم با قدرت و توان بیشتری به مردم خدمات ارائه دهند و مشکلات بر سر راه تولید را رفع کنند.

عبدالرحیمی تصریح کرد: امروز رئیس جمهوری داریم که پای کار است و مردم در مدت زمانی که دولت سیزدهم آمده امیدوار شدند، چون دغدغه تولیدکنندگان را دارد.

وی تصریح کرد: بی مهری های فراوانی به کارگران شده و انتظار می رود بزودی موانع تولید برطرف شود و آن مواد مورد نیاز تولیدکننده فراهم شود تا تولیدکننده دلگرم شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قرچک گفت: باید کارگر حمایت شود و بداند که مسؤولین، دلسوز آنان است و تولیدکننده نیز بداند که مسؤولین دغدغه رفع موانع را دارد و به یاری خدا و به همت مسؤولین جهادی و انقلابی در این دوره که همه امیدها امیدوار شده و دشمن هم با حضور مسؤولین انقلابی و دلسوز ناامید شده، مشکلات هر چه سریع تر برطرف شود.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول