اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

فارس من| التیماتوم ۴۸ ساعته استاندار مازندران برای بررسی علل تلف شدن پلنگ سرگردان

استاندار مازندران به معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی خود دستور داد تا به فوریت با تشکیل کارگروهی به بررسی علل تلف شدن پلنگ مشاهده شده در شهر قائم‌شهر ورود پیدا کند و علاوه بر شناسایی عوامل خاطی، مانع تکرار چنین حوادث تلخ شود. ‎

فارس من| التیماتوم  ۴۸ ساعته استاندار مازندران برای بررسی علل تلف شدن پلنگ سرگردان

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای «شناسایی و محاکمه ضارب غیرقانونی پلنگ قائمشهر» خواستار پیگیری این سوژه شدند.

سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران به معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی خود دستور داد تا به فوریت با تشکیل کارگروهی به بررسی علل تلف شدن پلنگ مشاهده شده در شهر قائمشهر ورود پیدا کند و علاوه بر شناسایی عوامل خاطی، مانع تکرار چنین حوادث تلخ شود. ‎

در دستور سید محمود حسینی‌پور خطاب به روح‌الله سلگی آمده است: تلف شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در قائمشهر در شرایطی که شاهد کمیاب شدن و انقراض گونه‌های مختلف آن در کشور و استان هستیم، پذیرفتنی نیست.

نماینده عالی دولت در استان مازندران تاکید کرد: هر چند تامین امنیت و جان مردم در پی ورود یک قلاده پلنگ به محیط عمومی شهر قائمشهر ضرورت داشت و متولیان امر باید از جان مردم حراست می‌کردند اما باید به شیوه‌های صحیح و با استفاده از ابزارهای مدرن نسبت به زنده‌گیری این گونه کمیاب اقدام می‌شد‌.

حسینی‌پور خطاب به معاون سیاسی‌ امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران بیان کرد: به جنابعالی ماموریت می‌دهم به فوریت ظرف ۴۸ ساعت آینده با تشکیل کارگروهی نسبت به بررسی زوایای مختلف این حادثه اقدام و گزارش نهایی را به اینجانب اعلام فرمایید.

وی خاطرنشان کرد: لازم است بررسی شود که چرا دستگاه‌های متولی به خصوص سازمان حفاظت محیط زیست استان با تاخیر چند ساعته نسبت به بیهوش کردن پلنگ سرگردان در شهر اقدام کرده و در نهایت نیز کوتاهی‌ها منجر به تلف شدن این حیوان شده است؟ باید علاوه بر برخورد با عوامل خاطی، با انجام اقدامات پیشگیرانه مانع تکرار چنین حوادث تلخ شد و همچنین بررسی گردد یک قلاده پلنگ چگونه وارد شهر شده است؟

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول