اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

بازنگری طرح‌های کشاورزی «مهدی‌آباد بزرگ» در دستور کار قرار می‌گیرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با بازنگری طرح‌های ‌کشاورزی روستای مهدی‌آباد بزرگ، مشکلات کشاورزان این روستا پیگیری و رفع می‌شود.

بازنگری طرح‌های کشاورزی «مهدی‌آباد بزرگ» در دستور کار قرار می‌گیرد

رضا افلاطونی در گفت و گو با خبرنگار فارس از قزوین به تشکیل جلسه‌ای در روستای مهدی‌آباد بزرگ از توابع شهرستان قزوین با حضور لطف‌اله سیاهکلی‌مرادی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین و در مجموع ۱۵ نفر از مسئولان استان اشاره کرد و گفت: در این جلسه مشکلاتی مانند حریم کانال آب کشاورزی، آسفالت، برق و... از سوی مردم روستا مطرح شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: در این راستا از سوی شرکت آب منطقه‌ای به جهاد کشاورزی اعلام می‌شود که سهم میزان آب یک روستا با فلان مساحت زمین چقدر است و سازمان جهاد کشاورزی حق دخل و تصرف در میزان حق آبه یا سهم آب ندارد و بر اساس میزان آبی که از طرف شرکت آب منطقه‌ای اعلام و مشخص می‌شود الگوی کشت از سوی جهاد کشاورزی به کشاورزان ارائه می‌شود.وی با بیان اینکه مردم روستای مهدی‌آباد بزرگ بیشتر از بی عدالتی در توزیع آب کشاورزی گله‌مند بودند، افزود: میزان دبی آب یا همان حق آبه سالیان سال است بر اساس طرح‌های قدیمی که ۴۰ یا ۵۰ سال وجود دارد، می باشد و نمی‌توانیم کم و زیاد کنیم چرا که حق مردم بوده و از اختیارات شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین است‌.

افلاطونی با اشاره به بازنگری انجام شده در کل زیر شبکه و به طور خاص در روستای مهدی‌آباد بزرگ در سال‌های گذشته اضافه کرد: ۶ طرح خرد به ۱۹ طرح تبدیل شد که اصل قضیه شاید درست باشد اما در انجام کار ممکن است اشتباهاتی به وجود آمده باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد هیات و کارگروهی متشکل از دو نماینده از کشاورزان از هر طرف یک نماینده، نمایندگانی از جهاد کشاورزی، شرکت آب منطقه‌ای،  فرمانداری قزوین و انجمن صنفی آب بران تشکیل شود و ظرف مدت دو هفته طرح‌های مهدی‌آباد بزرگ بازنگری شود؛ اگر اشتباهاتی رخ داده باشد که احتمال آن وجود دارد، این اشتباهات اصلاح و مشکلات مردم حل می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: بخشی از مشکلات بخش کشاورزی روستای مهدی‌آباد بزرگ در حیطه اختیارات جهاد کشاورزی و بخشی هم در اختیارات شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین است که با تعامل با یگدیگر بازنگری طرح‌های این روستا انجام و اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین این مطلب را هم گفت که برای پیگیری مشکل آب کشاورزان روستای مهدی‌آباد بزرگ تمام تلاش و همت برای پیگیری حق قانونی مردم به کار گرفته می‌شود تا حقی از کسی ضایع نشود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول