اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

خط سازش و وقایع سرزمین‌های اشغالی، روز قدس را حساس کرده است

ائمه جمعه استان زنجان با تاکید بر اهمیت برگزاری مراسم روز قدس، مراسم این روز را به دلیل به راه افتادن خط سازش و همچین وقایع سرزمین‌های اشغالی نسبت به سال‌های گذشته حساس اعلام کردند.

خط سازش و وقایع سرزمین‌های اشغالی، روز قدس را حساس کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ائمه جمعه استان زنجان در خطبه‌های این هفته با ابراز امیدواری برای موفقیت دولت سیزدهم در کنترل و حل مشکلات جامعه، بر اهمیت مراسم روز قدس بعد از دو سال تعطیلی و همچنین به راه افتادن خط سازش تاکید کردند.

امام جمعه سلطانیه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با توصیه به تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، بیست و هشتمین هفته از بحث خانواده و عاق والدین را ادامه داد و گفت: پیامبر و امیرالمؤمنین پدران امت مسلمان هستند.

حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب به ویژگی‌های حکومت مهدوی اشاره کرد و با بیان اینکه برخی دعاهای ماه رمضان مثل بی نیاز شدن فقرا، سیر شدن همه گرسنگان و اصلاح مفاسد مسلمین بطور کامل در حکومت مهدوی محقق خواهد شد، یکی از دلائل وجود فقر در جامعه را، گرانی‌ها و بی ثباتی بازار دانست و افزود: هر چند همه مشکلات را نباید به گردن دولت سیزدهم انداخت ولی انتظار می‌رود دولت هر چه سریع‌تر گرانی‌های افسار گسیخته را مهار کند و ان‌شالله اینگونه خواهد شد.

امام جمعه سلطانیه با بیان فضائل امیرالمؤمنین (ع) از جمله عبادت، شجاعت و عدالت، به سیره حکومت داری آن حضرت از جمله در برپایی عدالت و برخورد با مفسدان اشاره کرد و با بیان اینکه حضرت (علی) وقتی مالک اشتر را حاکم مصر می‌کند به او دستور می‌دهد اگر مسؤولی مرتکب خیانت شد، او را تنبیه جسمی کن و مالی که از آن طریق بدست آورده از او پس بگیر و مهر خیانت بر پیشانی او بزن، گفت: اگر چند مفسد اقتصادی حلق آویز شوند، فساد کمتر می‌شود.

وی با یادآوری حمله آمریکا به طبس در سال ۵۹ و با بیان اینکه یادآوری وقایع و حوادث قصه یا داستان گذشته نیست بلکه درس ماندگار برای امروز و فرداست و آمریکا با حمله به طبس قصد براندازی انقلاب نوپای اسلامی را داشت اما شکست خورد، ادامه داد: درس ماندگار حادثه طبس این است که هیچ قدرتی نمی‌تواند در برابر قدرت خدا و جبهه حق ایستادگی کند و دشمن در طول انقلاب دچار اشتباه محاسباتی شده اما عبرت نمی‌گیرد.

حسینی‌نسب با مقایسه سران قریش با سران آمریکا و با بیان اینکه سران قریش پیامبر و مسلمانان را تحریم و محاصره کردند و پیمان نامه نوشتند که هیچ داد و ستدی با مسلمانان نداشته باشند اما وقتی دیدند موریانه پیمان نامه آنها را خورده و فقط نامه خدا مانده آن را معجزه دانسته و دست از محاصره مسلمانان برداشتند، افزود: آمریکا و غرب از معجزه حادثه طبس و شکست در دفاع مقدس و دیگر توطئه‌ها و شکست مفتضحانه در تحریم‌ها عبرت نمی‌گیرد.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه آمریکا دشمن اصلی ملت ایران است و رژیم صهیونیستی ولد نامشروع آمریکا و غده سرطانی است، گفت: روز جهانی قدس حمایت از قدس شریف است که توسط رژیم صهیونیستی غصب شده است.

وی با بیان اینکه سر سخت ترین دشمن مسلمانان یهودیان هستند و رژیم صهیونیستی از یهود هم بدتر است چرا که به هیچ دین و آیینی پایبند نیست و لذا نسل کشی کودک کشی و آتش زدن مساجد از جنایات رژیم صهیونیستی است، افزود: راهپیمایی روز جهانی قدس اتحاد مسلمانان و دفاع از قدس شریف را به نمایش خواهد گذاشت.

حسینی‌نسب با بیان اینکه روز قدس نماد صف بندی حق علیه باطل و اعتراض به خط سازش کشورهای مرتجع با رژیم اشغالگر قدس است، افزود: مقاومت مردم فلسطین دشمن صهیونیست را درمانده کرده است.

امام جمعه سلطانیه با طرح این سوال که عده‌ای می‌گویند چرا از فلسطین دفاع و حمایت می‌کنیم، افزود: حمایت از مظلوم دستور قرآن و سیره اهلبیت (ع) است و از طرفی با حمایت فلسطین به امنیت جمهوری اسلامی کمک می‌شود چرا که هدف اصلی آنها ضربه زدن به ایران اسلامی است همانطور که در اربیل عراق مقر جاسوسی تشکیل داده بودند که توسط سپاه پاسداران منهدم شد.

وی با بیان اینکه شبیه این شبهه و سوال در مورد حضور و کمک ایران به عراق و سوریه هم مطرح بود، به فرمایش امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) اشاره کرد که فرموده است که از خانۀ خود بیرون بروید و در آن نقطه‌ای که دشمن می‌خواهد به سوی شما حمله کند، در همانجا به دشمن ضربه بزنید! نگذارید دشمن به لبِ مرز خانه‌های شما برسد که آن‌گاه ذلیل خواهید شد و ضربه خواهید خورد، افزود: هدف اصلی از ایجاد داعش، ضربه زدن به ایران بود و اگر با دشمن در خارج از مرزها مبارزه نشود کشور به خطر می افتاد.

حسینی‌نسب به دلائل کمک به بازسازی عتبات عالیات اشاره کرد و با بیان اینکه کمک به بازسازی حرم اهل بیت (ع) نشانه عشق و مودت مسلمانان است و خداوند خیر هر کسی را بخواهد، قلب او را مملو از حب امام حسین(ع) می کند، افزود: ائمه معصومین متعلق به همه مسلمانان هستند و همانطور که امام رضا علیه السلام فقط متعلق به مردم ایران نیست امام حسین علیه‌السلام هم فقط متعلق به عراق نیست.

امام جمعه سلطانیه افزود: حرم اهل بیت (ع) قطعه‌ای از بهشت است و کمک به عتبات عالیات هیچ منافاتی با کمک به نیازمندان ندارد و بر خلاف شایعات ریالی از بودجه دولتی در آنجا مصرف نمی‌شود.

قدس، روز فریاد همگانی ملت‌های اسلامی بر سر صهیونیزم بین الملل است

همچنین امام جمعه قیدار در خطبه‌های نماز این هفته با اشاره به اینکه جمعه آینده روز قدس است، افزود: روز قدس روز همت براى نجات کشورهاى اسلامى خصوصاً قدس‏ عزیز، روز هشدار به ابرقدرت‌ها و روز فریاد همگانی ملت‌های اسلامی بر سر صهیونیزم بین الملل است.

حجت‌الاسلام علی موسوی با بیان اینکه روز قدس، خیزش همگانی علیه تمام کسانی است که خواسته و ناخواسته منافع رژیم صهیونیستی را در منطقه تامین می‌کنند، ادامه داد: روز جهانی قدس روز عزای اسرائیل است پس باید با تدبیر و تمام قوا در مقابل اسرائیل ایستاد، چرا که این حضور پرشور و گسترده مردم مسلمان در راهپیمائی از بمب اتم برای این رژیم خطرناک تر و مخربتر است.

وی تاکید کرد: روز قدس صرفا برای فلسطین نیست و روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است.

امام جمعه قیدار با تاکید بر اینکه روز قدس امسال از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، ادامه داد: اولا بعد از دو سال تعطیلی این اولین راهپیمائی سراسری است که انجام می‌شود و ثانیا شرایط منطقه به ویژه فلسطین و حوادثی که در کرانه غربی رود اردن و غزه در حال وقوع است بر مظلومیت مردم سلحشور افزوده است.

وی افزود: توطئه عادی سازی روابط توسط برخی کشورهای عربی و حتی ترکیه باعث خشم و انزجار مردم شده، بنابراین اکنون بیش از هر زمان دیگر مردم فلسطین به این حمایت محور مقاومت که ایران عزتمند است نیاز دارند و نباید بگذاریم جوانان دلاو و مقاومت فلسطین احساس تنهایی و غربت کند.

موسوی به قرار گرفتن در شب شهادت امام علی (ع) اشاره و تصریح کرد: دوران حکومت چهار سال و 9 ماهِ امیرالمؤمنین (ع)، از حساسترین دوره‌هاى تاریخ اسلام است به طوری که همین قریب به پنج سال امروز و همیشه می‌تواند به عنوان برترین نماد و نشانه و اسوه در شیوه حکومت داری باشد.

امام جمعه قیدار به آغاز ثبت نام حوزه‌های علمیه خواهران و برادران اشاره کرد و افزود: تحصیل در پایگاهی که منتسب به حضرت ولی عصر(عج) است یک توفیق و افتخار بزرگی است که به طور حتم سربازی آن حضرت و همچنین حضرت فاطمه زهرا(س) از سوی خواهران طلبه توفیق می‌خواهد که نصیب علاقه‌مندان به تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران و برادران می شود.

وی با بیان اینکه بانوان مهندسین رفتاری جامعه هستند، ادامه داد: نقش بانوان طلبه در شکل دهی رفتار بانوان جامعه امری ضروری است، چرا که بانوان قشری هستند که نقش مؤثری در تحکیم بنیان خانواده‌ها بر عهده دارند.

انتهای پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول