اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

برگزاری مراسم شب 19 رمضان در 24 بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: مراسم شب قدر در شب 19 ماه مبارک رمضان در 24 بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم شب 19 رمضان در 24 بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی

حجت‌الاسلام «پرویز بخشی‌پور» مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: شب قدر آنچنان که در قرآن هم آمده از شب‌های خاصی بوده که خداوند نظر ویژه‌ای به بندگان خود می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بقاع متبرکه مکان‌های مقدسی برای برگزاری مراسمات شب‌های قدر بوده که هر ساله میزبان زائران و مراجعه‌کنندگان است، تصریح کرد: مرسم شب ۱۹ ماه مبارک رمضان در ۲۴ بقعه متبرکه در استان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی ادامه داد: برگزاری مراسم شب ۱۹ ماه مبارک رمضان در امامزاده بی‌بی نجمه خاتون(س)، امامزاده محمد بن اسحاق و امامزاده محمدابن اصغر در بشرویه، امامزادگان باقریه(ع)، سید مرتضی و سید تاج‌الدین علی(ع) در بیرجند، امامزاده سید ابوالقاسم(ع) و امامزاده سید محمد در خوسف، امامزاده عبدالله(ع) امامزاده اسماعیل(ع) خضری، امامزاده سعدالله در زیرکوه، امامزاده بی‌بی زینب خاتون و سید حامد علوی در سربیشه،امامزاده علی(ع) برگزار می‌شود.

بخشی‌پور ادامه داد: همچنین مراسم شب ۱۹ رمضان در امامزاده خواجه خضر و شیخ احمد روستای زنوغان در طبس، امامزادگان سید محمد و سید ابراهیم(ع) و امامزاده سلطان ابوالقاسم(ع) در فردوس، امامزاده زید بن موسی‌بن جعفر(ع) روستای آفریز، امامزاده زید بن محم(ع)، امامزاده سلطان محمد(ع) روستای مهنج در قاین و امامزاده سید علی(ع)، سیدالحسین(ع)، مسجد مقدس حضرت ابولفضل(ع) و مجتمع فرهنگی مذهبی صاحب‌الزمان(عج) نهبندان صورت می‌پذیرد.

وی یادآور شد: همچنین مراسم شب ۲۱ ماه مبارک رمضان نیز در ۲۸ بقعه متبرکه استان که شامل تمامی بقاع فوق‌الذکر و علاوه بر آن در امامزاده داوود(ع) و مسجدالنور شهرستان زیرکوه و امامزاده سلطان مصیب(ع) در سرایان نیز برگزار و مراسم شب ۲۳ ماه مبارک رمضان نیز در ۲۷ بقعه متبرکه استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در ۱۶ بقعه متبرکه استان در شب‌های قدر مراسم افطاری ساده برگزار می‌شود، تصریح کرد: همچنین در ۱۰ بقعه متبرکه استان در شب‌های قدر سحری بین زائران توزیع می‌شود.

بخشی‌پور افزود: پیش‌بینی تقریبی برای افطاری ساده در بقاع متبرکه در شب‌های قدر برای ۶ هزار و ۵۰۰ نفر است و پیش‌بینی می‌شود ۲ هزار پرس غذای گرم برای سحری زائران در شب‌های قدر در بقاع متبرکه استان توزیع شود.

وی خاطرنشان کرد: هزینه انجام شده برای افطاری و سحری شب‌های قدر در برخی از بقاع متبرکه اتسان از محل موقوفات و کمک خیران خواهد بود.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول