اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تلاش برای ارتقای فرهنگ حسنه صلح و سازش در میان مردم/ افتتاح سیزدهمین هیات صلح گلستان

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان گفت: هیات صلح بسیج حقوقدانان و امور ایثارگران استان گلستان در گرگان آغاز به کار کرد.

تلاش برای ارتقای فرهنگ حسنه صلح و سازش در میان مردم/ افتتاح سیزدهمین هیات صلح گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از دادگستری گلستان، یوسف مومنی در آیین افتتاح هیات صلح بسیج حقوقدانان و امور ایثارگران استان گلستان در گرگان اظهار کرد: اعضا هیات‌های صلح و صلح یاران که از خود مردم و متنفذین هستند، پیش از طرح پرونده در محاکم برای حل و فصل خصومت ورود می‌کنند.

وی تصریح کرد: هرکجا که امور مردم به دست خودشان سپرده شد، شاهد کاهش ورود پرونده‌ها به محاکم، آسیب‌های اجتماعی و اختلافات بودیم.

* نیمی از ۳۷ هزار پرونده وارده به شعب شورای حل اختلاف گرگان با گذشت و بخشش طرفین پرونده‌ها مختومه شد

وی با اشاره به حجم بالای پرونده‌های ورودی به شورای حل اختلاف شهرستان گرگان، گفت: سال گذشته ۳۷ هزار پرونده به شعب شورای حل اختلاف گرگان وارد شد که با تلاش‌های اعضا و کارکنان ، صلح یاران و هیات‌های صلح، نیمی از این پرونده‌ها با گذشت و بخشش طرفین پرونده‌ها مختومه شد.

رئیس شورای حل اختلاف مرکز استان گلستان تاکید کرد: امروزه تلاش برای ایجاد صلح و دوستی در میان مردم یک ضرورت محسوب می‌شود و به همین جهت «ستاد ملی صبر گلستان» سعی دارد با همکاری بسیج حقوقدانان، با تشکیل هیات صلح بسیج حقوقدانان و تلفیق دانش حقوقی، تفکر بسیجی و تجربه، فرهنگ حسنه صلح و سازش را در میان مردم ارتقا و توسعه بخشد.

مومنی توسعه فرهنگ صلح، بخشایش و رضایت و همچنین کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی و استفاده از ظرفیت خود مردم در حل اختلافات را از جمله اهداف این هیات‌ها و صلح یاران برشمرد.

انتهای پیام/۲۳۰۷/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول