اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

۴۰ درصد از پرونده‌های ورودی به شورای حل اختلاف گلستان حل شد/ تشکیل ۵ هیئت سازشی در گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان از حل و فصل ۴۰ درصد از پرونده‌های ورودی به شورای حل اختلاف استان خبر داد.

۴۰ درصد از پرونده‌های ورودی به شورای حل اختلاف گلستان حل شد/ تشکیل ۵ هیئت سازشی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حیدر آسیایی عصر امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: ۴۰ درصد از پرونده‌های ورودی به شورای حل اختلاف گلستان حل شد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های بزرگان فامیل و ریش‌سفیدان برای پادرمیانی در حل و فصل دعاوی نظام‌مند شدند، تصریح کرد: هدف از تشکیل شورای حل اختلاف، ارتقای فرهنگ صلح و سازش و افزایش مشارکت مردمی در حل و فصل اختلافات و پرونده‌ها است.

*سالانه ۴۰ درصد از پرونده‌های ورودی به شوراهای حل اختلاف گلستان، با تلاش اعضای شورا و بدون صدور حکم مختومه اعلام می‌شود

آسیابی ابراز کرد: نیمی از پرونده‌هایی که سالانه تا پیش از تشکیل شورای حل اختلاف وارد دستگاه قضایی گلستان می‌شد هم اکنون در  شعب شورای حل اختلاف استان گلستان ثبت و بررسی می‌شود.

رئیس دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: سالانه ۴۰ درصد از پرونده‌های ورودی به شوراهای حل اختلاف گلستان، با تلاش اعضای شورا و بدون صدور حکم و همچنین با سازش طرفین مختومه اعلام می‌شود که قابل تقدیر و ستایش است .

وی اظهار کرد: با صدور حکم قضایی اگر چه پرونده بسته می‌شود اما متعاقب آن طرفین پرونده‌های متعددی علیه یکدیگر در محاکم تشکیل می‌دهند در حالیکه در پروندهایی که با سازش مختومه می‌شود طرفین با رضایت، دستگاه قضایی را ترک می‌کنند و مشکل یک بار برای همیشه حل می‌شود .

*۵ هیئت سازشی در گلستان تشکیل شد

آسیابی یادآور شد: تنوع فرهنگی، قومی و مذهبی در استان گلستان تعدد نگرش محسوب می‌شود نه اختلاف و ما درصدد هستیم که با تشکیل هیئت‌های صلح، بهره‌مندی از ظرفیت ریش‌سفیدان و بزرگان برای حل و فصل اختلافات را نظامند کنیم.

رئیس دادگستری گلستان با اشاره به اینکه ریش‌سفیدان و افراد توانمند برای حل و فصل دعاوی شناسایی می‌شوند، افزود: پس از آموزش، روش‌های نوین ترغیب طرفین به مصالحه، در قالب هیئت‌های صلح به مدد شورای حل اختلاف برای گسترش فرهنگ صلح و سازش خواهند آمد .

وی از تشکیل پنج هیئت سازشی در گلستان خبر داد و گفت: امسال پنج هیئت سازشی در گلستان تشکیل شده است و این هیئت‌ها می‌توانند با نظر قاضی پیش از تشکیل پرونده و همچنین پس از تشکیل پرونده در دستگاه قضایی برای حل و فصل اختلافات پادرمیانی کنند که خوشبختانه در چند پرونده هم توفیقات خوبی داشته‌اند.

آسیابی گفت: تاکنون ۱۷۰ متنفذ و ریش‌سفید از اقوام مختلف در شهرها و روستاهای استان شناسایی کرده‌ایم و به مرور برای آنان «کارت صلح یار» صادر می‌شود تا در محله‌ها و مناطق محل زندگی خود در قالب هیئت‌های صلح فعالیت کنند.

انتهای پیام/83019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول