اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

نهج البلاغه می‌تواند همه دنیا را در مقابل خویش به اعجاب وا دارد

امام جمعه گلستان گفت: اگر نهج البلاغه به درستی به دنیا عرضه و در مجامع علمی تدریس شود، همه دنیا را در مقابل خویش به اعجاب وا می دارد، چرا که نهج البلاغه فوق کلام بشر و دون کلام خالق است.

نهج البلاغه می‌تواند همه دنیا را در مقابل خویش به اعجاب وا دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بهارستان، حجت الاسلام محمود نورپور امام جمعه گلستان در خطبه های این هفته نمازجمعه که با حضور مردم روزه دار و مومن در مصلی شهر گلستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین فرایض و واجبات در جوامع اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است که متاسفانه به فراموشی سپرده شده است. 

وی با تبریک سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) و روز اکرام ایتام و تکریم خیرین، افزود: امام حسن مجتبی(ع) مجمع فضائل و کمالات است، همانطور که پیامبر اکرم(ص) فرمودند، اگر فضیلت به صورت یک انسان مجسم می شد، در امام حسن(ع) تجلی پیدا می کرد، آن حضرت در عبادت، شجاعت ، غیرت دینی، صبر، استقامت، حلم و بردباری، سخاوت و محروم نوازی زبانزد عام و خاص بود. 

خطیب نمازجمعه گلستان با اشاره به بخشی از ویژگی ها و خصوصیات کریم اهل بیت(ع)، گفت: امام حسن (ع) پناهگاه فقرا، ایتام و نیازمندان بود تا جائی که دو بار همه اموالش را برای کمک به محرومین خرج کرد و سه بار هم  ثروتش را به دو نیم تقسیم کرده، نیمی را برای خود نگهداشت و نیم دیگر  را بذل کرد.

حجت السلام نورپور با تبریک  فرارسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران به همه دلاوران ارتشی، تاکید کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی، ارتش ما یک ارتش مکتبی، مردمی، انقلابی و ولایی است که در کنار مردم و سایر نیروهای نظامی و انتظامی قرار دارد و در عرصه های مختلف در راه خدمت به مردم و  اعتلای نظام فعالیت می کند.

امام جمعه گلستان، با اشاره به نقش و جایگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ادامه داد: از حرکت زیبا و تاثیرگذار شورای عالی انقلاب فرهنگی در نامگذاری ۱۹ ماه مبارک رمضان به عنوان روز نهج البلاغه تقدیر و تشکر می کنیم که این حرکت می تواند این کتاب ارزشمند را از غربت خارج سازد، نهج البلاغه ای که تجلی مکتوب امیرمومنان و در حقیقت شخصیت خطی و رسمی حضرت علی(ع) است.

وی افزود: شخصیت عملی حضرت علی(ع) در نهج البلاغه مجسم شده و خود را نشان داده، مطالعه نهج البلاغه انسان را با اسلام، قرآن، رسول اکرم (ص) و تاریخ زندگی حضرت علی بن ابیطالب (ع) آشنا می کند.

حجت اسلام نور پور، گفت: اگر نهج البلاغه به درستی به دنیا عرضه و در مجامع علمی تدریس شود، همه دنیا را در مقابل خویش به اعجاب وا می دارد، چرا که نهج البلاغه فوق کلام بشر و دون کلام خالق است. 

وی با تسلیت سالروز شهادت فقیه نامدار شیعه شهید ثانی و رحلت آیت الله شیخ محمدتقی بافقی، بیان کرد: آیت الله شیخ محمدتقی بافقی در تأسیس حوزه علمیه قم نقش مهمی داشته و از مخالفان سرسخت رضاشاه و از آمران به معروف و ناهیان از منکر بود، که در این راه توسط رضا شاه قلدر در حرم حضرت معصومه(س) مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

امام جمعه گلستان، با بیان اینکه جرم آیت اله بافقی این بود که در هنگام تحویل سال ۱۳۰۷ زمانی که همسر رضا شاه و جمعی از زنان دیگر با وضعیت زننده و بی حجاب در حرم حضرت معصومه (س) حضور پیدا کردند، آنها را امر به معروف کرد، که از سوی شاه و عواملش مورد ضرب و شتم قرار گرفت، خاطر نشان کرد: متاسفانه امروز در اثر بی توجهی به فرامین الهی فرضیه واجب امر به معروف و نهی از منکر فراموش و تعطیل شده، که در نتیجه این بی توجهی و غفلت، این همه گناه علنی صورت می گیرد.

انتهای پیام /۶۷۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول