اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

184 زندانی پابند الکترونیک دارند/ کاهش جمعیت کیفری در زنجان

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: برای 184 زندانی در زنجان از پابند الکترونیک استفاده شده است.

184 زندانی پابند الکترونیک دارند/ کاهش جمعیت کیفری  در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان در بازدید از پیش اعلام نشده از مرکز مراقبت الکترونیکی زندانیان از اجرای طرح پابند الکترونیکی در استان خبر داد و اظهار کرد: در استان 184 زندانی با نصب پایبند الکترونیکی در محدوده مشخص مدت حبس خود را می‌گذارنند و سیاست حبس‌زدایی از برنامه‌های مهم دستگاه قضایی است و دستگاه قضایی تمام تلاش خود را بر کاهش جمعیت کیفری زندانیان انجام خواهد داد.

وی گفت: برابر ماده (۶۲ ق.م.ا)، با تشخیص و تصمیم دادگاه، همچنین در صورت رضایت محکوم، اجرای حکم حبس خانگی در محدوده مکانی مشخص، با استفاده از پابند الکترونیکی مذکور و تجهیزات مرتبطِ آن، ممکن می‌شود.

رئیس شورای قضایی استان زنجان افزود: سیاست حبس‌زدایی از برنامه‌های مهم دستگاه قضایی است و در استان 184 زندانی با نصب پایبند الکترونیکی در محدوده مشخص  مدت حبس خود را می‌گذارنند و دستگاه قضایی تمام تلاش خود را بر کاهش جمعیت کیفری زندانیان انجام خواهد داد.

صادقی در تشریح  فواید استفاده از طرح پابندهای الکترونیکی خاطرنشان کرد: با نصب پابند بر پای زندانیان، آنها می‌توانند زندگی عادی داشته باشند و با خروج زندانی از محدوده تعریف شده بلافاصله توسط عوامل مراقبتی اخطارهای لازم  داده می‌شود.

وی ادامه داد: از ویژگی‌های اجرای طرح پابند الکترونیکی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و صرفه‌جویی در هزینه است، چرا که ماندن افراد در زندان مشکلات خاص خودش را دارد و این طرح با یک کار کارشناسی شده در حال اجرا است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول