اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

استفاده از پابند الکترونیک برای 184 زندانی زندان‌های زنجان

رئیس کل دادگستری استان زنجان از استفاده از پابند الکترونیک برای 184 زندانی زندان‌های زنجان خبر داد.

استفاده از پابند الکترونیک برای 184 زندانی زندان‌های زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در مراسم افتتاح سامانه دادرسی الکترونیکی بند نسوان گفت: از سیاست‌های قوه قضاییه در دوره تحول و تعالی، الکترونیکی کردن فرایند دادرسی‌ها و استفاده از فناوری‌های نوین برای اجرای عدالت است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: افتتاح سامانه ویژه دادرسی الکترونیکی، ملاقات الکترونیکی  و مجتمع آموزشی  فنی و حرفه‌ای در زندان مرکزی زنجان و بند نسوان در راستای اجرای همین سیاست‌هاست.

وی هدف از راه‌اندازی این سامانه‌ها در داخل زندان را تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و تسهیل ارتباط با زندان و جلوگیری از تحمیل هزینه‌های بدرقه عنوان کرد و افزود: از امروز دیگر نیازبه انتقال زندانی به خارج از زندان  نیست و با رعایت کامل مقررات و امنیت، ملاقات الکترونیکی زندانیان با خانواده‌هایشان و دادرسی الکترونیکی انجام می‌شود و همچنین بحث آموزش زندانیان با مهارت‌های فنی و حرفه‌ای اقدامی ارزشمند در راستای رعایت حقوق شهروندی و عامه است.

صادقی نیارکی با اشاره به استفاده از پابند الکترونیک برای 184 زندانی زندان‌های زنجان گفت: این تعداد جرایم کم اهمیت و مالی با استفاده از پابند الکترونیکی مدت حبس خود را در منزل و محدوده‌ای که تعیین شده سپری می‌کنند که استفاده از این امر، ضمن کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و مشکلات زندان برای زندانیان، زمینه اشتغال زندانیان و تأمین معیشت را فراهم خواهد کرد. 

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول