اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اجرای طرح مقابله با قاچاق چوب در غرب مازندران

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران_ منطقه نوشهر با اشاره به اجرای طرح مقابله با قاچاق چوب گفت: در این زمینه شناسایی گلوگاه‌های حساس و تمام کارگاه‌ها و کارخانه‌های چوب و دپوها در دستور کار قرار دارد.

اجرای طرح مقابله با قاچاق چوب در غرب مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مرادی صادق فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران_ نوشهر درباره اجرای طرح مقابله با قاچاق چوب و فرآورده‌های جنگلی در استان مازندران، از اجرای طرح مقابله با قاچاق چوب و فراورده‌های جنگلی تا پایان سال خبر داد.

وی افزود: اجرای طرح مقابله با قاچاق چوب و فراورده‌های جنگلی با استفاده از ظرفیت ۳۶۰ نفر تا پایان سال جاری ادامه دارد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران_ منطقه نوشهر بیان کرد: از زمانی که این طرح سراسری و ملی برابر دستور ریاست سازمان به یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی مازندران ابلاغ شد طبق دستورالعمل اقدامات صورت گرفت.

این مسوول اضافه کرد: شناسایی گلوگاه‌های حساس و تمام کارگاه‌ها و کارخانه‌های چوب و دپوها براساس لیست انجام شد، استقرار نظارت و ایست بازرسی ثابت نیز صورت گرفت.

مرادی صادق، ناامن کردن عرصه‌های جنگلی برای قاچاقچیان و متخلفین از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: همچنین تعامل با سیستم قضایی و نیروهای امنیتی مهمترین دستاوردمان بوده است؛ چرا که از سیستم امنیت غرب استان بهره گرفتیم.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی نوشهر با بیان اینکه اجرای این طرح تا پایان سال ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: هدف‌مان این است که عرصه را برای تمامی متخلفان تنگ و تنگ‌تر کنیم، چرا که جنگل‌های هیرکانی ما تحت تاثیر سواستفاده سوداگران و افراد سوجو قرار گرفته که برخورد با آنها ضرورت دارد.

این مسوول اضافه کرد: با اجرای طرح قاچاق چوب توانستیم تمامی بانک اطلاعاتی متخلفان و قاچاقچیان را به‌روز کنیم، عده‌ای از قبل دارای پرونده قضایی بودند که متاسفانه به‌دلیل اینکه در حوزه قاچاق چوب بحث تعزیرات هنوز جرم محسوب نمی‌شود بنده از مسوولان امر در سطح کلان کشور می‌خواهم تا این تخلف را به‌صورت جرم‌انگاری تلقی کنیم.

مرادی صادق با اشاره به اینکه بحث پیشگیری هدف اول اجرای این طرح است، گفت: اگر در حوزه پیشگیری موفق عمل کنیم خود به خود با بحث قطع درخت در سطح کلان مواجه نخواهیم شد، البته تاکنون کشفیات و بازتاب خوبی داشت.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول