اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

آغاز رزمایش مقابله با قاچاق چوب در مازندران

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران_ منطقه ساری گفت: رزمایش مقابله با قاچاق چوب‌آلات جنگلی و پایش کارگاه‌ها و مراکز خرید چوب در سطح استان آغاز شد.

آغاز رزمایش مقابله با قاچاق چوب در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مجید ذکریایی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران_ منطقه ساری امروز در گفت‌وگویی، اظهار کرد: رزمایش مشترک طرح حفاظتی رمضان با اجرای اقدامات حفاظتی پیشگیرانه برای جلوگیری از تخریب جنگل و مقابله با قاچاق چوب‌آلات جنگلی و پایش کارگاه‌ها و مراکز خرید چوب در سطح استان آغاز شد.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح تشدید اقدامات حفاظتی در جنگل‌های هیرکانی براساس دستورالعمل ابلاغی از سوی فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کشور است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران_ منطقه ساری با اشاره به گستردگی حوزه اداره کل منابع طبیعی مازندران_ منطقه ساری از شهرستان نور تا گلوگاه و وجود ۱۱ اداره و ۲۸ پاسگاه منابع طبیعی، تصریح کرد: همچنین با بررسی‌های میدانی و شناسایی مناطق بحرانی و دپوی چوب‌آلات کارگاه‌های چوب‌بری به‌ویژه راه‌های اصلی و فرعی مبادی ورودی و خروجی شهرستان‌ها اقدام به بلوک‌بندی در ۱۱ شهرستان نور، آمل، بابل، قائم‌شهر، سوادکوه شمالی، سوادکوه، ساری، میاندورود، نکا، بهشهر و گلوگاه در راستای افزایش سطح آمادگی نیروهای حفاظتی و ایجاد هماهنگی بیش از پیش با سایر دستگاه‌های مرتبط در امر حفاظت و تشدید اقدامات حفاظتی، تقویت و اقتدار حفاظت کردیم.

این مسؤول با تاکید بر برنامه‌ریزی برای پیشگیری و کنترل عوامل تهدید و تخریب، گفت: استفاده از پهپاد و تصاویر ماهواره‌ای برای کشف و رصد سریع مناطق حساس و بحرانی، شناسایی مراکز خرید چوب‌آلات غیرمجاز و ناامن کردن عرصه‌های منابع طبیعی برای متخلفان از دیگر اهداف این رزمایش است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول