اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

برادرزاده «نظربایف» سهام شرکت مخابراتی قزاقستان را بازگرداند

برادرزاده رئیس جمهور پیشین قزاقستان که در بازداشت به سر می‌برد، سهام شرکت مخابراتی قزاقستان «قزاق تلکام» را به دولت این کشور بازگرداند.

برادرزاده «نظربایف» سهام شرکت مخابراتی قزاقستان را بازگرداند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «غیرت ساتیبالدی» برادرزاده «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهور پیشین قزاقستان که در بازداشت به سر می‌برد، 28.8 درصد از سهام شرکت مخابراتی قزاقستان «قزاق تلکام» را به دولت این کشور بازگرداند.

سهام یادشده به شرکت‌های خصوصی «Skyline Investment Company S.A.» و «Alatau Capital Investment» تعلق می‌گیرند که تحت کنترل برادرزاده رئیس جمهور پیشین قزاقستان قرار دارند.

طبق اطلاعیه دولت قزاقستان، سهام این دو شرکت (سه میلیون و 84 هزار و 793 سهام) بر اساس یک توافقنامه اهدایی به دولت این کشور واگذار شده است که 28.8 درصد از کل سهام «قزاق تلکام» را تشکیل می‌دهد.

به گزارش برخی از رسانه‌های محلی قزاقستان، حدود یک چهارم سهام «قزاق تلکام» در سال 2018 با موافقت دولت این کشور به شرکت خصوصی «Skyline Investment Company S.A.» واگذار شد که در «لوکزامبورگ» ثبت نام شده است.  

در ماه فوریه 2021 از اسناد ثبت تجاری لوکزامبورگ مشخص شد که شرکت یادشده متعلق به «غیرت ساتیبالدی» برادرزاده رئیس جمهور پیشین قزاقستان است.

بنابر صورت‌های مالی سال 2018، مجموع دارایی‌های شرکت خصوصی «Skyline Investment Company S.A.» حدود 266 میلیون دلار برآورد شده است.  

برادرزاده نظربایف در 13 مارس (22 اسفند) 2022 در حالی که قصد پرواز از فرودگاه شهر «آلماتی» به خارج از کشور را داشت، توسط سرویس مبارزه با فساد مالی قزاقستان بازداشت شد.

در اطلاعیه این سرویس آمده بود که ساتیبالدی به اتهام سوءاستفاده از اختیارات و اختلاس از وجوه شرکت «قزاق تلکام» به میزان بسیار بالا بازداشت شده است.

قابل ذکر است که برادرزاده رئیس جمهور پیشین قزاقستان طی سال‌های گذشته در کمیته امنیت ملی قزاقستان (1991-1993 و 2003-2005)، معاونت شهرداری «آستانه» (1998-2000)، معاونت شرکت «قزاق اویل» (2000-2003)، معاونت شرکت راه آهن قزاقستان و ریاست شورای مدیران شرکت سهامی «دنیا» فعالیت کرده و همچنین دارای درصدی قابل توجهی از سهام «Kaspi Bank» و شرکت مخابراتی «قزاق تلکام» بوده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول