اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

صدور ۶٠ هزار سند روستایی در استان قزوین

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین گفت: 60 هزار جلد سند در روستاها و 7400 سند در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت صادر شده است و برای امسال نیز پیش بینی شده یک هزار و ۷۰۰ سند صادر خواهد شد.

صدور ۶٠ هزار سند روستایی در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، اصغر گونجی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت سالگرد تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ظهر امروز در اداره کل بنیاد مسکن قزوین برگزار شد، اظهار کرد: 884 روستا در استان قزوین وجود دارد که حدود 28 درصد جمیعت استان را تشکیل می دهد.

وی افزود: ۶۹۱ روستا با جمعیتی بیش از ۲۰ خانوار هستند و برای ۶۹۰ روستا طرح تهیه شده است.

گونجی تصریح کرد: افق برنامه های عمرانی بنیاد 10 ساله است و بر اساس افق ترسیم شده برای531 روستا به پایان رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خاطرنشان کرد: تاکنون طرح مطالعات 1282 روستا آغاز شده و مطالعات 751 روستا به پایان رسیده و 531 روستا در مرحله بازنگری می باشد و امسال نیز مطالعات181 طرح با شش میلیارد و 300 میلیون تومان انجام می گیرد.

وی بیان کرد: 333 طرح هادی در 280 روستای استان با تعیین حدود ۸۸ میلیارد تومان اعتبار اجرایی می شود.

گونجی همچنین گفت: در این راستا 180 میلیارد تومان از اعتبارات دهیاری ها نیز برای اجرای طرح های عمرانی در روستاها استفاده می شود و در سال جاری تلاش می کنیم طرح هادی 32 روستا با 12 میلیارد تومان عملیاتی شود.

گونجی تصریح کرد: 46 طرح هادی نیز با 27 میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار و روکش آسفالت معابر و زیرسازی 175 روستا با 59 میلیارد تومان اعتبار قیر رایگان اجرایی می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان ادامه داد: دو طرح هادی روستایی با 500 میلیون تومان از محل اعتبارات حوادث غیرمترقبه، تامین زیرساخت و امور عمرانی در یک روستای گردشگری با یک میلیارد و 200 میلیون تومان از جمله اقدامات اجرا شده است.

وی تصریح کرد: در استان قزوین 14 روستای گردشگری داریم و برای امور عمرانی و زیرساختی آنها از جمله سنگفرش، کناره سازی، روکش آسفالت، طرح هادی و جدول گذاری معابر آنها 7 میلیارد تومان هزینه شده است.

گونجی خاطرنشان کرد: همچنین گفتنی است دو روستای تاکند و آتان دارای بافت با ارزش هستند که تا این لحظه برای روستای آتان 700 میلیون تومان هزینه شده و در سال جاری برای روستای تاکند یک میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان افزود: تاکنون 60 هزار جلد سند در روستاها و 7400 سند در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت صادر شده است و برای امسال نیز پیش بینی شده یک هزار و ۷۰۰ سند صادر خواهد شد.

وی ضمن اشاره به مقاوم سازی و ساخت مسکن روستایی گفت: ۵۴ درصد از واحدهای مسکونی استان قزوین به میزان ۵۴ هزار و ۱۰۰ واحد تاکنون مقام سازی و نوسازی شده و مقاوم سازی چهار هزار واحد دیگر نیز در سال جاری صورت می گیرد.

گونجی اظهار کرد: برای اجرای طرح ویژه بهسازی مسکن در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر، برای ۳۵ هزار و ۴۰۰ واحد از سال ۸۴ تاکنون ۶ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای مسکن محرومان نیز ۲ هزار واحد با استفاده از تسهیلات بانکی و ۳۰۰ میلیون ریال بلاعوض با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در نظر گرفته شده که تاکنون یک هزار و ۵۰۰ متقاضی به بانک های عامل نیز معرفی شده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تصریح کرد: در بخش اجرای طرح اقدام و نهضت ملی مسکن نیز سهم استان هشت هزار و ۳۵۰ واحد است که ۲۷ هزار و ۳۶ متقاضی برای دریافت آن ثبت نام کرده اند.

گونجی خاطرنشان کرد: تاکنون احداث ۲ هزار و ۸۴۱ واحد در منطقه شهری مهرگان به این نهاد سپرده شده که عملیات اجرایی یک هزار و ۴۱ واحد آن با حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی آغاز شده و یک هزار و ۸۰۰ واحد نیز در حال انعقاد قرارداد با پیمانکار است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول