اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

انتقاد امام جمعه بیرجند نسبت به خروج پزشکان متخصص از خراسان‌جنوبی

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: خروج ۱۸ نیروی متخصص از خراسان‌جنوبی کار ارائه خدمت به مردم را با مشکل مواجه می کند.

انتقاد امام جمعه بیرجند نسبت به خروج پزشکان متخصص از خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله علیرضا عبادی صبح سه شنبه در دیدار با تعدادی از اعضای هیأت امنای دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: توجه به علم و دانش، مدیریت صحیح فضای کار و اخلاق پزشکی از موارد مهمی است که باید توجه جدی در کار خود نسبت به آنها داشته باشید.

وی تصریح کرد: در زمان مراجعه بیمارانی که در شرایط بین مرگ و زندگی قرار دارند که شاید از نظر اقتصادی هم شرایط مناسبی نداشته باشند، نوع برخورد شما با آنها خیلی مهم است.

به گفته وی در این شرایط باید با بیمار به گونه‌ای رفتار شود که دغدغه‌ای جز بیماری خود به گفته مقام معظم رهبری نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: رفتار ما به لحاظ اخلاقی با بیمار نباید طوری باشد که برای او سنگین باشد. در بعضی از مواقع شاید بیمار انتظارات بی جایی هم داشته باشد اما به خصوص در مواجه با بیماران روانی نوع برخورد شما مهم است.

آیت الله عبادی بیان داشت: در پزشکی مکتبی همه این موارد رعایت می‌شود زیرا گاهی شرایط به گونه‌ای سخت است که بیمار خودش را فراموش می‌کند.

وی تاکید کرد: به طور نسبی در مجموعه پزشکان خراسان جنوبی و شهرستان بیرجند به همه این موارد با انجام کارهای خیر و حضور یک روزه پزشکان در روستاهای استان برای خدمت به مردم توجه می‌شود.

وی ادامه داد: انجام کار علمی نیازمند همراهی لوازمی است و شیوه عرفانی و عشق الهی یکی از بخش‌های تندرستی است که برای کسب رضای خدا انجام می‌شود.

به گفته وی هر چند تا رسیدن به مطلوب در این حوزه خیلی راه داریم، انجام این کار نیازمند عزم و اراده است و با از خودگذشتگی به دیگران باید ارائه خدمت شود.

نماینده ولی فقیه وجود حرص، احتکار و افراد بخیل را از ویژگی‌های تمدن وحشی دانست و ادامه داد: تا زمانی که عدالت در جامعه پیاده نشود مشکلات حل نخواهد شد و هر مسئولی باید در این شرایط به خوبی کار کند.

آیت الله عبادی اظهار کرد: در تمدن وحشی بخشی از امکانات موجود نابود و در دریا ریخته می‌شود تا دیگر افراد بشر از آنها استفاده نکنند.

وی ایجاد اعتماد در جامعه را کلید حل بعضی از مشکلات اعلام و گفت: با همکاری شما آماده انجام اقدامات لازم برای حل مشکل خروج پزشکان متخصص از استان هستیم.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول