اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

حرکت شتابان دانش‌بنیانی‌های سلامت گیلان در تحقق تولید و اشتغال

نخبگان علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با ایجاد هسته، واحد و شرکت‌های دانش‌بنیان در تلاش هستند تا با تبدیل طرح‌های تحقیقاتی به تولید محصول و همچنین تجاری‌سازی آن، در تحقق تولید و اشتغال کشور سهیم باشند.

حرکت شتابان دانش‌بنیانی‌های سلامت گیلان در تحقق تولید و اشتغال

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، طبق منویات مقام معظم رهبری که شعار امسال را «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» قرار دادند، تمرکز دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در تولید محصولات، فرآورده‌ها و فناوری‌های دانش‌بنیان قرار گرفته است.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان از دو سال گذشته، نگرش جدیدی مبتنی بر حضور حداکثری اساتید هیئت‌علمی در مراکز رشد دانشگاه و همچنین ایجاد هسته‌ها و واحدهای فناوری و تمرکز بر تولید محصولات دانش‌بنیان را آغاز کرده به‌طوری‌که در سال گذشته، برگزیده مراکز رشد نوپا در بیست و هفتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی شد و مورد تجلیل معاون اول رئیس‌جمهوری و مقامات وزارت علوم و بهداشت قرار گرفت.

در حال حاضر در مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان، حدود ۵۰ هسته فناوری، ۳۰ واحد فناوری و پنج شرکت دانش‌بنیان وجود دارد که امروز مراکز تحقیقات سوختگی، پزشکی بازساختی و مرکز رشد بالینی ولایت و همچنین مرکز رشد فرآورده‌ها و تجهیزات قلب و عروق حشمت رشت مورد بازدید ارسلان سالاری- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به همراهی محمدرضا نقی پور- معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حاشیه این بازدید با اشاره به رویکرد مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص توجه به ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار کرد: مراکز تحقیقاتی علاوه بر رسالت تولید دانش، در تلاش حداکثری است تا طرح‌های تحقیقاتی را به سمت طرح‌های محصول محور و دانش‌بنیان سوق دهد تا بتواند به افزایش تولید و اشتغال کشور، کمک کند.

به گفته سالاری، برآورده شدن نیازهای بالین، ارائه نوآوری‌های حیطه فناوری تجهیزات پزشکی و علوم دارویی موردنیاز دانشگاه علوم پزشکی گیلان و همچنین ارتباط با صنایع بزرگ مستقر در استان برای رفع نیازهای دانشگاه، جزء مواردی است که از اساتید عضو هیئت‌علمی درخواست شده برای رفع آن‌ها ابتدا در قالب هسته و واحد فناوری و سپس شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازها و تولید فناوری، اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از یک‌سو اذعان کرده که محصولات تولیدشده توسط مراکز تحقیقاتی و فناوری دانشگاه از ظرفیت لازم برای تولید و فروش برخوردار بوده و می‌تواند اشتغال آفرین باشد و از طرفی دیگر نیز خبر داده که این دانشگاه با همکاری وزارت متبوع و ظرفیت‌های مجموعه استان و حمایت‌های استاندار کمک می‌کند تا اقدامات لازم را برای تجاری‌سازی و فروش محصولات تولیدشده، انجام دهد.

امید است در راستای فرمایشات رهبری معظم انقلاب اسلامی، عزم وزارت بهداشت، تأکید مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و همچنین ظرفیت اعضای هیئت‌علمی نخبه و خلاق در سال جاری شاهد رشد حداقل دو برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان باشیم.

امروزه می‌طلبد دست‌اندرکاران در مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مراکز رشد زیرمجموعه آن کمک کنند تا تعدادی از واحدهای فناوری فعلی نیز با تکمیل و توسعه فناوری محصولاتشان بتواند هرچه سریع‌تر دانش‌بنیان شده و به مرحله تولید محصولات خود برسند و نهایتاً موجب شتاب در پیشرفت تولید و اشتغال گیلان و کشور شوند.

انتهای پیام/۳۳۸۹/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول