اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تکمیل دانشکده پزشکی مجتمع دانشگاهی سایت لاکان رشت در ۳ سال آینده

استاندار گیلان در بازدید از طرح‌های در دست‌ساخت حوزه سلامت گیلان از پشتیبانی مالی طرح‌های در دست احداث خبر داد و گفت: باید در شاخص‌های بهداشت و درمان گیلان به وضعیت مطلوب و ایده آلی برسیم.

تکمیل دانشکده پزشکی مجتمع دانشگاهی سایت لاکان رشت در ۳ سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، صبح امروز اسدالله عباسی، استاندار گیلان به همراهی ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از طرح‌های حوزه سلامت مجتمع دانشگاهی سایت لاکان رشت به‌ویژه طرح‌های در دست احداث آموزشی و درمانی آن بازدید کردند.

نماینده عالی دولت در ابتدای بازدید از مجتمع دانشگاهی لاکان رشت، وارد محوطه کارگاهی احداث و تکمیل دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان شد و از نزدیک در جریان فرایند احداث آن قرار گرفت.

ازسرگیری احداث و تکمیل دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بعد از ۲۵ سال توقف از شهریورماه سال گذشته با پیگیری‌های مستمر رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان آغازشده است.

 

دانشکده پزشکی ۲۵ هزار مترمربع زیربنا دارد و بااعتبار ۲۶۲ میلیارد تومانی با پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا سپاه به مدت ۳۶ ماه به اتمام خواهد رسید.

عباسی همچنین از مرکز مراقبتی پدافند غیرعامل (سوله بحران) مجتمع دانشگاهی سایت لاکان رشت که طی دو سال پیش به‌منظور جبران کمبود تخت‌های درمانی بااعتبار 70 میلیارد تومانی احداث و تجهیز شده نیز بازدید کرد و آن را یکی از اقدامات قابل‌توجه در بخش سلامت برشمرد.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه بازدید از طرح‌های نیمه‌تمام و در حال احداث حوزه سلامت گیلان در رشت، از بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی پروفسور سمیعی لاکان که جز پروژه‌های ملی در دست ساختمان وزارت راه و شهرسازی هست نیز بازدید کرد.

احداث بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی پروفسور سمیعی از ۱۲ سال پیش در لاکان رشت آغازشده و ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان در حاشیه بازدید از طرح در حال احداث دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سایت لاکان رشت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این مجموعه از سال ۱۳۷۵ معطل و بلاتکلیف مانده بود، اظهار کرد: این طرح از سال گذشته طی قراردادی با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) سپاه روند عملیات اجرایی آن با جدیت آغاز شده است.

وی با بیان اینکه طی بازه زمانی سه‌ساله باید دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تکمیل شود، افزود: در حال حاضر بخش سازه و مقاوم‌سازی این طرح عام‌المنفعه در حال احداث است و بر اساس صورت‌وضعیت پیمانکار، پشتیبانی مالی می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به احداث بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی پروفسور سمیعی رشت نیز گفت: مجموعه بیمارستانی ۴۰۰ تختخوابی مطلوبی نیز در سایت لاکان در نظر گرفته‌شده که نیمه‌تمام بوده که خوشبختانه از منابع سفر رئیس‌جمهوری به گیلان اعتبارات خوبی برای آن پیش‌بینی‌شده که به روند احداث آن را شتاب می‌دهد.

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان به قدمت یک‌صد ساله برخی بیمارستان‌ها همچون پورسینا و رازی رشت اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی احداث بیمارستان جایگزین پورسینا با اعتباری بالغ‌بر یک هزار میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری به گیلان آغاز شده است.

عباسی با تأکید بر اینکه باید در شاخص‌های بهداشت و درمان گیلان به وضعیت مطلوب و ایده آلی برسیم، گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالای گیلان و وجود پزشکان متخصص، باید با استفاده بهینه از این پتانسیل‌ها، از انتقال بیماران به مرکز کشور بی‌نیاز شویم.

وی به عزم دولت در تمرکززدایی و بهره‌مندی مردم از خدمات مطلوب سلامت در داخل استان نیز اشاره کرد و گفت: در تلاشیم تا با تقویت بخش تخصصی و فوق تخصصی گیلان و امکانات درمانی، دغدغه‌های مردم در این خصوص را کاهش دهیم.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه روند اقدامات باید به‌صورت روزشمار رصد شود، افزود: ظرفیت‌ نهادهای حاکمیتی نیز بکار گرفته‌شده تا در کنار دولت، تکمیل امور برجای‌مانده تسریع گردد تا از هدر رفت بیت‌المال جلوگیری به عمل آید.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین به معاون عمرانی استانداری دستور پیگیری طراحی یک زیرگذر با توجه به حجم بالای تردد و جلوگیری از بروز حوادث در ورودی مجتمع پزشکی لاکان رشت و نیز بهره‌برداری از جاده دسترسی بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی قبل از افتتاح این پروژه‌ها را داد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول