اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

تناقض‌گویی در میزان بدهی شهرداری بیرجند/ رئیس سابق شورای شهر بیرجند: «بهترین» فرق بدهی و تعهد را نمی‌داند

«جاوید» شهردار قبلی بیرجند در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اعلام کرده بود که شهرداری بیرجند یک ریال هم بدهی ندارد ولی «بهترین» شهردار کنونی بیرجند میزان بدهی شهرداری را بیش از ۸۰ میلیارد تومان و در مصاحبه دیگر ۱۹۳ میلیارد تومان اعلام کرد!

تناقض‌گویی در میزان بدهی شهرداری بیرجند/ رئیس سابق شورای شهر بیرجند: «بهترین» فرق بدهی و تعهد را نمی‌داند

«ابراهیم تقی‌زاده» رئیس سابق شورای شهر بیرجند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: برخی افراد انتخاب «جاوید و بهترین» را به شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی(شانا)  نسبت می‌دهند در حالی که انتخاب «جاوید» فرآیند کاملا تخصصی را پشت سر گذاشت و همه اعضای شورای پنجم شاهد و ناظر این موضوع بودند.

روند انتخاب شهردار قبلی

وی بیان داشت: بررسی سوابق، رزومه اشخاص، تخصصی بودن فرد، آشنایی کامل نسبت به ضوابط و مقررات شهرسازی، دارا بودن تجربه فعالیت در امور شهرسازی و شهرداری جزو معیارهای انتخاب بود.

رئیس سابق شورای شهر بیرجند عنوان کرد: افرادی که هیچگونه تخحصص و سابقه‌ای در این امور نداشتند حتی به فرآیند مصاحبه هم دعوت نشدند و افراد واجد شرایط انتخاب شدند.

انتخاب «جاوید» با ۷ رأی موافق

تقی‌زاده تبیین کرد: با توجه به بررسی سوابق و انجام مصاحبه‌های متعدد دو نفر واجد شرایط انتخاب و دکتر «عظیمی» شهردار سابق یزد که و «جاوید» شهردار سابق یاسوج انتخاب شدند که سرانجام «جاوید» با ۷ رأی موافق و دو رأی ممتنع انتخاب شد.

وی در خصوص مصاحبه اخیر شهردار بیرجند مبنی بر بدهی شهرداری بیرجند، گفت: با توجه میزان موجودی و تفریقی که صورت گرفته بعد از کسر میزان بدهی‌ها بیش از ۷۰ میلیارد تومان شهرداری داشته در صورتی که «بهترین» شهردار کنونی طی یک مصاحبه اعلام کرده بدهی شهرداری بیش از ۸۰ میلیارد تومان بوده و طی مصاحبه اخیر اعلام کرد مجموع بدهی‌ها و این تعهدات کنونی شهرداری بیرجند ۱۹۳ میلیارد تومان است.

«بهترین» مستندات و مدارک را ارائه دهد

رئیس سابق شورای شهر بیرجند گفت: این موضوع موجب درگیری ذهن مردم شد که این تناقض چه توجیهی دارد، لذا از شهردار وقت درخواست می‌شود مستندات و مدارک را ارائه دهد تا برای ما و همچنین اعضای شورای دوره پنجم مشخص شود آیا مدارک متقنی نسبت به این موضوع وجود دارد.

تقی‌زاده ادامه داد: باید مشخص شود کدام یک از صحبت‌ها یعنی آنچه توسط شهردار پیشین مطرح شده و آنچه توسط شهردار فعلی مطرح شده واقعیت دارد، صرف ادعای «بهترین» که کافی نیست.

عدم آشنایی نسبت به مفاهیم بدهی و تعهدات

وی بیان داشت: آنچه که اعلام شد به عنوان بخشی از بدهی و تعهدات شهردار از جمله خلع ید اراضی و تملک اراضی جلوی فرهنگ‌سرا و غیره، این موارد جزو بدهی‌ها و تعهدات آورده شده که نشان می‌دهد آشنایی نسبت به مفاهیم بدهی و تعهد وجود ندارد در صورتی که این جزو بدیهی‌ترین ضروریات است.

رئیس سابق شورای شهر بیرجند با اشاره به اینکه آیا صرف ادعای یک نفر که ادعایی بکند و بگوید طلبکارم می‌شود حکم صادر کرد اگر اینگونه باشد وقی شورای دوم و سوم مصوبه‌ای مبنی بر تملک خیابان طالقانی و مدرس پس باید اعلام کنیم که شهردار قبلی نزدیک یک هزار میلیارد تومان بدهی بر جای گذاشته است!

اعضای شورای شهر وارد گود شوند

تقی‌زاده از اعضای دوره ششم شورای شهر بیرجند در خواست کرد موضع خود را نسبت به سخنان شهردار فعلی شهر بیرجند مشخص کنند و آیا ادعای شهردار مبنی بر آنچه در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شده مبنی بر بدهی و تعهدات شهرداری را تأیید می‌کنند؟

وی با بیان اینکه باید تبیین و شفاف‌گری شود و مردم داوری کنند که آنچه که مطرح شده درست است یا خیر، اضافه کرد: شهردار بیرجند باید آنچه مطرح شده را اثبات و  یا نسبت به اصلاح آن اقدام کند در غیر این صورت فرض می‌شود آنچه مطرح شده در راستای تحریف، فرافکنی و حاشیه‌سازی به قصد انحراف افکار عمومی بوده و این موضوع از مصادیق تشویش اذهان عمومی است.

رئیس سابق شورای شهر بیرجند در پایان متذکر شد: اگر شفاف‌سازی  نسبت به تنویر افکار عمومی و شفاف‌سازی و تبیین آن اقدام نشود حق طرح شکایت در مراجع قضایی وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول