اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بهره‌مندی ۷۵۱ دانشجو از دوره‌های مهارت‌آموزی در خراسان‌جنوبی

سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی گفت: ۷۵۱ دانشجو در سال ۱۴۰۰ در مراکز مدیربت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، یک مهارت را فرا گرفتند .

بهره‌مندی ۷۵۱ دانشجو از دوره‌های مهارت‌آموزی در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «حسن کامرانی‌فرد» سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: دانشجویان دانشگاه‌های استان در ۴۴ دوره مهارت آموزی فنی و حرفه‌ای ۱۰۸ هزار و ۴۳۷ نفر ساعت آموزش مهارتی را فرا گرفتند.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ تعداد مراکز جوار دانشگاهی استان رشد خوبی داست و از دو مرکز هم اکنون به  ۷ مرکز رسیده، بیان داشت: در این مراکز تعداد ۲۴ مربی درون‌سازمانی و ۷ مربی برون‌سازمانی کار آموزش را عهده‌دار  بوده‌اند.

سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی از اجرای عملکرد ۱۴۲ درصدی مهارت‌آموزی دانشجویان در سال ۱۴۰۰ یاد کرد و گفت : با توجه به از سرگیری آمورش‌های حضوری انتظار رشد ۵۰ درصدی در همه گروه‌های هدف مهارت‌آموزی در سال ۱۴۰۱ را داریم.

۷۵ روستا میزبان اجرای دوره‌های مهارتی

کامرانی‌فرد مطرح کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد یک و ۳۹۴ نفر از ساکنین مناطق روستایی عشایری و مناطق محروم مرزی استان در ۷۷ دوره آموزشی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را در قالب ۳۱۲ هزار و ۴۱۵ نفر ساعت آموزش را فرا گرفتند.

وی مطرح کرد: در راستای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مناطق روستایی، عشایری و محروم مرزی در سال ۱۴۰۱ سند نیازسنجی آموزشی در شهرستان‌ها با همکاری اداره‌کل امور عشایر استان تنظیم شده تا افزایش ۵۰ درصدی برگزاری دوره‌های آموزشی در این گروه هدف محقق شود.

سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی شناسایی استعدادهای برتر روستایی و کارآفرینان این حوزه را پس از برگزاری دوره‌های مهارتی از اقدامات ویژه برای این گروه هدف ذکر و گفت: برای فراگیر شدن آموزش‌های مهارتی در سطح استان از ظرفیت نهادهای حمایتی و خیرین مهارتی کمک خواهیم گرفت.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول