اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

تهیه و توزیع۶۲هزار بسته معیشتی بین محرومان توسط سپاه تاکستان

فرمانده سپاه ناحیه امام علی(ع) شهرستان تاکستان گفت: در بحث رسیدگی به معیشت محرومان ۶۲هزار بسته به ارزش ریالی ۵۵۰هزار تومان بین محرومان شهرستان تاکستان توزیع شده است.

تهیه و توزیع۶۲هزار بسته معیشتی بین محرومان توسط سپاه تاکستان

سیدمهدی حسینی در گفت وگو با خبرنگار فارس از قزوین اظهار کرد: شهرستان تاکستان دارای ظرفیت های فوق العاده ای است که درصد خیلی کمی از آن را موفق شدیم به مردم بشناسانیم.

وی عنوان کرد: این شهرستان قطب کشاورزی منطقه به شمار رفته و وجود ۲۵هزار هکتار باغات بهترین نوع انگور که در نوع خود یک فرصت بی نظیر است، فرصت شغلی بسیار خوبی را ایجاد کرده است.

فرمانده سپاه ناحیه امام علی(ع) شهرستان تاکستان با بیان اینکه حدود۴۰۰ واحد صنعتی با تنوع بالا در این شهرستان فعال هستند، تصریح کرد: در دولت قبلی به دلیل بی مهری بخشی از دستگاه ها به صنایع، بسیاری از این شرکت ها به سمت تعدیل نیرو و تعطیلی رفتند.

حسینی گفت: بسیج مهندسین سپاه ناحیه برای رفع این مشکل اقدام به تشکیل یک کارگروه جهت احصاء مشکلات واحدهای صنعتی شهرستان تاکستان کرد و با اقدامات صورت گرفته از خانه نشین شدن و بیکاری حدود ۱۰هزار و ۳۰۰ کارگر جلوگیری شد.

وی بیان کرد: ۱۸شرکت تولیدی که در آستانه تعطیلی قرار داشتند به چرخه تولید برگشتند و به این ترتیب نه تنها مانع تعدیل نیرو شدیم بلکه پیش بینی می کنیم در سال جاری حدود۴هزار نیروی کار جدید در این شهرستان نیاز داریم که باید از شهرهای دیگر جذب شوند.

فرمانده سپاه ناحیه امام علی(ع) شهرستان تاکستان افزود: در حوزه مدیریت شهری مودت خوبی بین رؤسای ادارات شهرستان حاکم شده و هم افزایی مطلوبی در حال شکل گیری است و جلسات مستمری برای کارهای جمعی داریم.

حسینی اضافه کرد: در بحث رسیدگی به معیشت محرومان توفیق پیدا کردیم ۶۲هزار بسته به ارزش ریالی ۵۵۰هزار تومان بین مردم محروم توزیع کنیم.

وی ادامه داد: همچنین تهیه ۳۰۰ سری جهیزیه برای نوعروسان، مرمت ۳۰۰ واحد مسکونی متعلق به محرومان توسط بسیج سازندگی، احداث ۴واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی، توزیع گوشت 4 هزار عدد مرغ و 600 راس گوسفند، تهیه و توزیع یک میلیون و۴۰۰ هزار عدد ماسک برای جلوگیری از کرونا بین نیازمندان و ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی از دیگر اقدامات سپاه شهرستان تاکستان به شمار می رود.

فرمانده سپاه ناحیه امام علی(ع) شهرستان تاکستان عنوان کرد: در راستای کمک به کادر درمان با همکاری نیروهای جهادی برای مراقبت از بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان صحرایی حضور پیدا کردیم.

حسینی با اشاره به اقدامات قابل اجرا در راستای تحقق شعار سال جاری که با عنوان تولید؛ دانش بنیان، اشتغالزایی از سوی رهبری بیان شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در شهرستان تاکستان فراوان است، سیاست ما این است که این صنایع را با شرایط شهرستان منطبق کرده و از بنگاه های کوچک اقتصادی و زودبازده حمایت بیشتری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: انگور و کشمش تاکستان به لحاظ جغرافیای محیطی این شهرستان ارزش تغذیه‌ای بسیار خوبی دارد و در هوای آزاد ماندگاری زیادی داشته و فاسد نمی شود و این ویژگی نسبت به دیگر نقاط جغرافیایی در دنیا بی نظیر است.

فرمانده سپاه ناحیه امام علی(ع) شهرستان تاکستان افزود: سال جاری برای دانش بنیان کردن تولیدات شهرستان تاکستان با همکاری جوانان این شهرستان و تعامل با دستگاههای مربوطه برنامه داریم و این موضوع فرصت مغتنمی برای جهش در کمیت و کیفیت می‌باشد و سعی داریم از آن نهایت بهره برداری را داشته باشیم.

حسینی با اشاره به اینکه جهاد تبیین از ضروریات جامعه فعلی به شمار می رود، اضافه کرد: در دنیای کنونی یک جبهه حق در مقابل یک مکتب کاملا پوشالی غرب قرا گرفته و با حذف بلوک شرق یک بلوک جدیدی به نام جبهه مقاومت با محوریت ایران شکل گرفته است.

وی ادامه داد: جبهه باطل به جایی رسیده که همه محتوای آن ها به قهرمان سازی کارتونی و خیالی ختم می شود و هویت واقعی و خارجی ندارند اما دین مبین اسلام همچنان حرف های جدیدی برای ارائه به بشریت دارد و برای هرکاری نیز یک برنامه دقیق ارائه می دهد بنابراین باید زبان گویایی داشته باشیم و حقایق را برای جهانیان بازگو کنیم و معنای تبیین همین است.

فرمانده سپاه ناحیه امام علی(ع) شهرستان تاکستان اظهار کرد: جهاد تبیین را برای اقشار مختلف شهرستان تاکستان آغاز کرده ایم و تلاش می‌کنیم تا انشاالله در ابتدای امر جبهه خودی را نسبت به سیاست ها توجیه کنیم و سپس حقانیت خود را به جهانیان ثابت کنیم و کاری کنیم که نسل آینده مانند ما به ارزش‌های والای اسلامی و انقلابی افتخار کنند و دشمن را همانگونه که در عرصه های مختلف نبرد سخت ناامید کردیم در عرصه جنگ نرم هم با سلاح تبیین ناکام گذاریم.

همدلی جریان های سیاسی تاکستان برای خدمت به مردم

حسینی با اشاره به فعالیت جریان های سیاسی مختلف در شهرستان تاکستان خاطرنشان کرد: جریانات سیاسی مختلف با گرایش های گوناگون که بنده از آن به عنوان رنگین کمان یاد می کنم در این شهرستان فعال هستند و علیرغم اختلاف سلیقه ها و دیدگاه، حول محور مشترکات و خدمات بیشتر ارائه کردن به مردم با مودت و همدلی با یکدیگر همسو هستند و سعی کردیم همه آن ها را در سپاه دور یک سفره جمع کنیم و تنها دغدغه اصلی مدیران را خدمت بی منت ترسیم کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه امام علی(ع) شهرستان تاکستان  با تأکید بر لزوم تکمیل کانال انتقال آب از سد نهب به زمین های کشاورزی پایین دست این سد اظهار کرد: سد نهب با هزینه بسیار سرسام آوری ساخته شده است اما اگر این کانال که آب را به بخش های شال، اسفرورین، نرجه و خرمدشت منتقل می کند، تکمیل نشود و آب را تا رسیدن به زمین های کشاورزی نرساند قدمی برداشته نشده و متضرر می شویم زیرا آب به مناطق کشاورزی و به دست اهلش نمی رسد.

وی اضافه کرد: بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه اعلام آمادگی کرده که با دو سوم هزینه برآورده شده می تواند این کانال را احداث کند.

اعلام آمادگی سپاه برای احداث کانال انتقال آب سد نهب

فرمانده سپاه ناحیه امام علی(ع) شهرستان تاکستان ادامه داد: براساس برآوردهای سال گذشته احداث این کانال به۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و امیدوارم دستگاه های آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی و مدیریت ارشد استان از فرصت سفر ریاست محترم جمهوری استفاده و اعتبار بسیار ضروری این طرح را تامین کنند و اگر این کار انجام نشود تنها حسن احداث سد، جلوگیری از تخریب منازل مسکونی پایین دست سد در هنگام جاری شدن سیلاب است.

حسینی بیان کرد: اگر با تدبیر این سد را مدیریت کرده و یک کانال انتقال آب ۲۰کیلومتری احداث شود تمام زمین های کشاورزی مناطق مذکور از آب کشاورزی بهره مند می شوند، در حالی که با وضعیت فعلی فقط زمین های کشاورزی نرجه و خرمدشت که پای سد قرار دارند، از نعمت آب برخوردارند.

وی گفت: متاسفانه در شرایط فعلی آب منطقه ای قزوین خود را کنار کشیده و می گوید آب پشت سد را رها کرده ایم و جهادکشاورزی نیز می گوید بخشداری و فرمانداری باید در این زمینه اقدام کنند که تاکنون هیچ اقدامی از سوی بخشداری و فرمانداری هم انجام نشده است.

فرمانده سپاه ناحیه امام علی(ع) شهرستان تاکستان یادآور شد: در پایان از مردم کریم و بخشنده تاکستان بی نهایت سپاسگزارم که در شرایط سخت دو سال گذشته با اعتماد بی نظیر و بدون چشم داشت به برادران سپاه و بسیج سیل کمک های بی دریغ و بی منت خود را به سپاه هدایت کردند و صحنه های بسیار زیبا و بیاد ماندنی خلق کردند و صورت زشت و کریه کرونا را تبدیل به نمایش کرامت و بخشندگی کردند.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول