اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

نقش مهم سپاه و بسیج در محرومیت زدایی/ 250 پروژه محرومیت‌زدایی در زنجان اجرا می‌شود

استاندار زنجان گفت: سپاه و بسیج سازندگی نقش موثر ,و مهمی در آبادانی، پیشرفت و محرومیت زدایی در کشور دارند.

نقش مهم سپاه و بسیج در محرومیت زدایی/ 250 پروژه محرومیت‌زدایی در زنجان اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن افشارچی در جلسه کار گروه بسیج سازندگی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: این روزها مصادف است با سالروز شهادت، شهید صیاد شیرازی و شهید مرتضی آوینی که زندگی خود را وقف نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند. 

استاندار زنجان با بیان اینکه علت محبوبیت سپاه، محافظت از مرزهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: مردم و ما مسؤولان قدردان زحمات شبانه‌روزی این عزیزان هستند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه مردم در ارتقا جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش پررنگ و مثمر ثمر داشته‌اند، تاکید کرد: این نظام برخاسته از مردم و برای مردم است و ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا از مشکلات و سختی های مردم نجیب ایران کم شود و تا جایی که امکان دارد به سمت تعالی در دنیا و آخرت تلاش کنیم. 

وی با بیان اینکه مسؤولان همیشه به دنبال اهداف کلان هستند، بیان کرد: متاسفانه این مسئله موجب شده است که کمتر به مسائل کوچک روستاها و محرومان توجه شود، در حالی که باید هر مسؤول در سمت خود به این مسئله توجه ویژه داشته باشد و از محرومان غافل نشود. 

استاندار زنجان با بیان اینکه استان زنجان حدود 905 سکونت گاه روستایی دارد، اظهار داشت: بخش بزرگ امنیت غذایی کشور بر عهده این عزیزان است. 

افشارچی با اشاره به اینکه روستاییان بدون هیچ چشم داشت و با تمام سختی همواره پای نظام ایستاده‌اند، گفت: این قشر فرزندان خود را برای حفاظت از کشور فدا کرده‌اند و هستند خانواده‌هایی که چند فرزند خود را فدای انقلاب و نظام کرده‌اند. 

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه ما مسؤولان در مقابل این عزیزان مسوول هستیم، افزود: پاسداران و بسیجیان این مسؤولیت مهم را برعهده گرفتند و ما نیز موظف به پشتیبانی از آن ها هستیم.

وی با بیان اینکه امسال به همت بسیج سازندگی سپاه استان، عملیات آبرسانی به 57 روستای استان اجرایی می‌شود،گفت: سپاه انصارالمهدی (عج) استان طی سال‌های گذشته همیشه کنار این عزیزان بوده و با تمام امکانات و تجهیزات خود برای حل مشکلات آنها تلاش کرده است.

افشارچی با اشاره به اینکه ما دست یاری به سمت این عزیزان دراز می‌کنیم، تصریح کرد: ما برای کمک به این عزیزان آماده‌ایم و برخی ارگان‌ها مانند اداره کل راهداری، بنیاد مسکن و آبفا به‌طور خاص و ویژه باید صحنه حضور داشته باشند. 

استاندار زنجان در پایان با اشاره به اینکه بزودی بانک اطلاعاتی روستایی راه‌اندازی خواهد شد، خاطرنشان کرد:این مهم به همت سپاه انصارالمهدی(عج) و بسیج سازندگی انجام می‌پذیرد.

 

توزیع 20 هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان

سردار جهانبخش کرمی، فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان نیز در ابتدای این جلسه اظهار کرد: با همت و تلاش مسؤولان استانی در سال گذشته اقدامات موثر و قابل توجهی در راستای محرومیت‌زدایی در سطح استان انجام شد.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان  بابیان اینکه وظیفه سپاه وبسیج خدمتگزاری به مردم و در کنار مردم بودن است،تصریح کرد:سپاه وبسیج خادم ملت بوده و خدمت به مردم را وظیفه خود می‌داند.

وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته به همت بسیج سازندگی در راستای محرومیت زدایی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: به همت بسیجیان و با همکاری نهادهای مربوطه بیش از 250 پروژه محرومیت زدایی بخصوص در حوزه آبرسانی در مناطق محروم در سال گذشته افتتاح وبه بهره برداری رسید.

سردار کرمی با اشاره به اینکه بیش از یک‌هزار کارگاه تولیدی، خانگی و اشتغالزایی در سال گذشته راه‌اندازی شد، خاطرنشان کرد: کارگاه های مذکور زمینه ساز اشتغال بسیاری از افراد بوده است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان با بیان اینکه طی توافقنامه امضا شده با کمیته امداد تعداد 400 واحد مسکونی برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد استان احداث می‌شود، گفت: در مرحله اول تعداد 80 واحد مسکونی احداث و به این عزیزان تحویل داده خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های آبرسانی با همکاری اداره آب و فاضلاب استان بیان کرد: در مرحله نخست در 57 روستا پروژه آبرسانی اجرا خواهد شد که با افزایش سرعت و روال کار، مرحله دوم نیز اجرایی می شود.

سردار کرمی ادامه داد: دستگاه ها،خیرین و نهادهای مربوطه در راستای سرعت بخشی به روند اجرای پروژه ها می‌توانند با در اختیار گذاشتن تجهیزات وماشین آلات خود،به این مهم تحقق بخشند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان در ادامه با اشاره به اجرای رزمایش کمک مومنانه افزود: در ماه مبارک رمضان نیز بیش از 20 هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان استان توزیع خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه سپاه همگام و همسو با مسؤولان در سال جاری نیز آماده خدمت رسانی است ، افزود: بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان آماده است از تمامی ظرفیت خود در راستای محرومیت زدایی وخدمت به مردم استفاده نماید.

گفتنی است در پایان این جلسه از 6نفر از فعالان برتر میزهای خدمت جهادی از سوی سازمان بسیج ادارات و کارمندی استان تجلیل شد.

انتهای پیام/2308

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول