اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

بیش از دو سوم ظرفیت پهنای باند زنجان خالی است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: پهنای باند مصرفی در سطح استان نشان می‌دهد که میزان پهنای باند خالی بیش از دو سوم ظرفیت است.

بیش از دو سوم ظرفیت پهنای باند زنجان خالی است

حامد سرائی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به برنامه‌های این اداره کل در راستا تحقق شعار سال اشاره کرد و اظهار داشت: هم اکنون تعداد 9 شرکت دانش بنیان فعال در حوزه ICT در استان زنجان داریم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان از سازمان‌های زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مشتمل بر پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات، سازمان فضایی، سازمان فناوری اطلاعات، و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان ظرفیت‌های وزارت متبوع برای پیشبرد و تحقق شعار سال نام برد و گفت: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان به عنوان تسهیل‌گر در حوزه ICT آمادگی هر گونه همکاری با نهادهای علمی و تحقیقاتی در این راستا را دارد.

سرایی گفت: لازم است زیست بوم مربوطه شکل گیرد از این رو در گام نخست، زمینه سازی همکاری مشترک بین پارک فاوای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با پارک علم و فناوری استان زنجان و سایر پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد ایجاد شده است که باید در سال 1401 برای تحقق اهداف آن تلاش و همکاری مضاعف داشته باشیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: اگر بخواهیم در هر سه بعد تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین موفق شویم باید برای پیش‌بینی و تأمین بازارهای هدف و متنوع برای تولیدات و محصولات شرکت‌ها زمینه‌سازی کنیم که تفاهم‌نامه همکاری بین پارک فاوای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با پارک علم و فناوری استان زنجان به این موضوع توجه دارد.

وی در ادامه به میزان مصرف اینترنت در استان اشاره کرد و افزود: براساس بررسی‌های صورت گرفته میزان مصرف کاربران اینترنت در استان زنجان در زمان اوج مصرف بین ۶۰ تا ۷۰ گیگابیت بر ثانیه است.

سرائی گفت: پهنای باند مصرفی در سطح استان نشان می‌دهد که میزان پهنای باند خالی بیش از دو سوم ظرفیت است.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول