اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

دستگیری ۴۸ نفر از عاملان تیراندازی در کرمانشاه/ دستگاه قضایی احکام صادره را تشدید کند

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری ۴۸ نفر از عاملان تیراندازی دراستان طی یک ماه اخیر خبر داد و گفت: پلیس مانند سال گذشته عزم خود را جزم کرده تا این بار قاطعانه‌تر با مجرمان و به خصوص عاملان تیراندازی برخورد کرده و امنیت را به شکل مطلوب‌تری در استان حاکم کند.

دستگیری ۴۸ نفر از عاملان تیراندازی در کرمانشاه/ دستگاه قضایی احکام صادره را تشدید کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سردار علی‌اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در نشست مسؤولان عالی قضائی و انتظامی استان که به منظور پیشگیری از جرم تیراندازی در سالن جلسات دادگستری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه برخورد با جرائم خشن همواره در دستور کار پلیس قرار داشته مقابله با جرم تیراندازی نیز همواره جزو اولویت‌هایی است که دنبال می‌شود.

وی گفت: از سال گذشته که نشست‌های مشترک پلیس و دستگاه قضائی برای برخورد با جرم تیراندازی آغاز شد تاکنون که جلسات زیادی در این راستا برگزار و تشکیل شده اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته و شاهد نتایج مناسبی در راستای برخورد با عاملان تیراندازی بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه آمار تیراندازی در استان کرمانشاه تقریبا میانگین تیراندازی‌های رخ داده سطح کشور است، ادامه داد: با این حال در برخورد با چنین مجرمانی وضعیت بسیار بهتری نسبت به خیلی استان‌های دیگر داریم.

جاویدان با اشاره به دستگیری ۴۸ نفر از عاملان تیراندازی در یک ماه اخیر توسط پلیس کرمانشاه، افزود: به نظر می‌رسد برای بازدارندگی بیشتر لازم است دستگاه قضائی احکام قاطعانه‌تری را در خصوص این افراد صادر کند.

وی تصریح کرد: تشدید احکام صادره دستگاه قضائی علیه عاملان تیراندازی امروز به مطالبه‌ای جدی میان شهروندان تبدیل شده است، هرچند همه مقامات قضائی استان همراه با پلیس در بحث برخورد با این افراد بسیار جدی پای کار بوده و حمایت‌های لازم را از ماموران انتظامی به عمل آورده‌اند.

رئیس پلیس استان کرمانشاه یادآور شد: به جرائت می‌توان گفت امروز پلیس و دستگاه قضائی با عزمی راسخ به دنبال پاسخگویی به مطالبات به حق مردم برای ایجاد امنیت پایدار در استان کرمانشاه هستند و در این راستا هیچ مماشاتی با عاملان ناامنی و تیراندازی ندارند.

*ضرورت استفاده از ظرفیت ریش‌سفیدان و بزرگان برای حل اختلافات قومی

جاویدان در بخش دیگری از سخنانش بر استفاده از ظرفیت بزرگان و ریش‌سفیدان در موضوع حل و فصل اختلافات تأکید کرد و گفت: بسیاری از اختلافات منجر به تیراندازی با پادرمیانی و وساطت این افراد برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیشگیری همیشه بهتر از درمان بوده است، اضافه کرد: لازم است ارتباط خود را با این افراد بیشتر کرده و از آن‌ها بخواهیم با توجه نفوذ و اعتباری که در میان قوم و عشیره خود دارند اگر اختلافی میان دو یا چند خانواده ایجاد شد قبل از اینکه کار به درگیری کشیده شود به موضوع ورود پیدا کرده و با کدخدامنشی به حل و فصل موضوع بپردازند.

وی در پایان ابراز کرد: امنیت مردم و جامعه همواره خط قرمز پلیس بوده است و بدون شک اگر کسی بخواهد از این خط قرمز عبور کند با واکنش سخت و قاطعانه پلیس مواجه شده و حتما با همکاری دستگاه قضائی به سزای عمل خود می‌رسد.

*مجرمان سابقه‌دار تحت کنترل دستگاه قضائی و پلیس قرار می‌گیرند

شهرام کرمی دادستان کرمانشاه در ادامه این نشست، اظهار کرد: این دسته از افراد حاشیه‌دار و مسئله‌ساز چه در کرمانشاه و چه شهرستان‌های دیگر شناسایی شده‌اند و قطعا برخوردهای بازدارنده‌ای با آن‌ها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: دستگاه قضائی مصمم است این افراد را به طور جدی تحت رصد خود قرار داده و حتی اگر جرمی هم مرتکب نشده باشند هرچند وقت یک‌بار آن‌ها را احضار و یا بازرسی‌های لازم را از منازل آن‌ها انجام دهد.

دادستان کرمانشاه تأکید کرد: رصد و کنترل مداوم این افراد باعث می‌شود آن‌ها متوجه شوند تحت نظارت مستقیم پلیس و دستگاه قضائی قرار دارند و همین باعث می‌شود دست از ارتکاب جرم خصوصا درگیری و انجام تیراندازی بردارند.

*تداوم ممنوعیت اعطای مرخصی به عاملان تیراندازی

کرمی همچنین با اشاره به اهتمام دستگاه قضائی برای برخورد با جرائم خشن بویژه تیراندازی، اظهار کرد: در همین راستا اعطای مرخصی به این افراد از بهمن‌ماه سال گذشته متوقف و حتی در ایام تعطیلات نوروزی هم ادامه یافت.

وی با بیان اینکه روند عدم اعطای مرخصی به عاملان تیراندازی در سال جدید هم همچنان ادامه پیدا می‌کند، افزود: در طول یک ماه اخیر افرادی که در این خصوص دستگیر شدند به جرم آن‌ها در شعبات ویژه‌ای که برای همین موضوع تشکیل شده مورد رسیدگی قرار گرفت و احکام لازم که عموما حبس و زندانی کردن آن‌ها بود صادر شد.

وی در پایان جدیت پلیس در برخورد با عاملان تیراندازی و دستگیری این افراد در سریع‌ترین زمان ممکن را هم قابل تقدیر دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اهتمام دستگاه قضائی و پلیس برای برخورد با این افراد، فضا روز به روز برای این دسته از مجرمان در استان ناامن‌تر می شود.

*مراکز مشاوره پلیس کرمانشاه برای حل اختلافات شهروندان آمادگی کامل دارند 

سرهنگ محمدرضا یاری معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان نیز، گفت: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شده ریشه بسیاری از اختلافات که در نهایت منجر به تیراندازی می‌شود سطحی بوده و با برخی اقدامات پیشگیرانه و همچنین ارائه مشاوره‌های لازم می توان جلوی آن‌ها را گرفت.

وی ادامه داد: با بررسی‌های انجام شده مشخص شده عمده اختلافات ایجاد شده در حوزه مشکلات خانوادگی، ملکی یا صنفی بوده که برخی از آن‌ها منجر به ضرب و جرح و یا تیراندازی شده است، موضوعاتی که به راحتی قابل حل و پیشگیری است.

معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: معاونت فرهنگی اجتماعی پلیس این آمادگی را دارد برای اختلافاتی از این قبیل پیوست‌های فرهنگی تهیه و ضمیمه پرونده‌ها کند و افراد از مشاوره‌های کارشناسی برخوردار شوند تا زمینه تکرار جرم از بین رفته و میان افراد درگیر صلح و سازش ایجاد شود.

یاری افزود: در پرونده‌هایی که از محاکم قضائی به کلانتری‌ها ارجاء می‌شود اگر دستور قضائی برای ارائه مشاوره ضمیمه آن باشد بهتر خواهد بود چراکه افراد درگیر در آن صورت ملزم به حضور در جلسات مشاوره‌ای خواهند شد و همین جلسات می‌تواند بسیاری از کدورت‌ها و احساس نفرت‌ها را از بین برده و درگیری به درازا نکشد.

وی در عین حال از تلاش مجموعه معاونت فرهنگی اجتماعی پلیس کرمانشاه برای ارائه هشدارهای لازم به مجرمان با ارتکاب تخلف همچنین آگاه‌سازی مردم در خصوص اقدامات انجام گرفته اشاره کرد و گفت: در طول ۵۰ روز اخیر زمینه حضور فرمانده و دیگر مقامات ارشد انتظامی استان در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی شبکه استانی زاگرس و مصاحبه‌های آنها با رسانه‌ها برای دادن هشدارهای لازم و اقدامات انجام گرفته فراهم شده است.

این مقام انتظامی همچنین با اشاره به انتشار حدود ۴۰ مورد خبر در این مدت توسط اداره اطلاع‌رسانی معاونت فرهنگی اجتماعی پلیس و پوشش جلسات نشست‌های تخصصی مقامات انتظامی و قضائی استان در بحث برخورد با عاملان تیراندازی‌ها و دستگیری آن‌ها، گفت: همین اطلاع‌رسانی‌ها باعث شده عموم مردم در جریان اقدامات صورت گرفته با اشرار و عاملان تیراندازی و اهتمام مسئولان انتظامی و قضائی برای برخورد با این افراد قرار گیرند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول