اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

صدور سند مالکیت ۷۵ هزار واحد مسکونی در خراسان‌جنوبی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی از صدور ۷۵ هزار و ۳۴۰ سند واحد مسکونی خبر داد و گفت: از این تعداد ۸۹۴۲ سند مربوط به شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر است.

صدور سند مالکیت ۷۵ هزار واحد مسکونی در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «قاسم تنها» مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی ظهر امروز در نشست خبری، اظهار داشت: ۲۱ فرودین ۱۳۵۸ این نهاد انقلابی و حساب شماره ۱۰۰ به فرمان امام خمینی(ره) تأسیس شد.

وی افزود: براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ در یک هزار و ۷۵۲ روستای استان ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکن شناسایی، رصد و ثبت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: از این تعداد تاکنون ۴۷ هزار و ۵۵۲ واحد مسکونی در بیش از ۷۸۰ روستا مقاوم‌سازی شده که شاخص ۵۳.۵۰ درصد مجموع مسکن روستایی استان را شامل می‌شود درصورتی که میانگین کشوری ۵۲ درصد است.

تنها با اشاره به طرح ویژه ساخت ۵ هزار ۸۹۹ هزار واحد مسکن محرومین در مناطق روستایی در سال ۱۴۰۰، یادآور شد: تعداد ۲ هزار و ۷۲۳ مورد معرفی شده تعداد یک هزار ۸۵۲ نفر انعقاد قرارداد بسته و  که یک هزار ۳۸۶ واحد فوندانسیون، یک هزار ۱۶ واحد اسکلت و سقف و ۵۲۴ واحد در مرحله پایانی و سفت‌کاری هستند.

وی با اشاره به سفر اسفندماه سال۱۴۰۰ «نیکزاد» رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به خراسان‌جنوبی و افتتاح یک واحد مسکونی، خاطرنشان کرد: تعداد یک هزار واحد از طرح احداث ۲۰ هزار واحدی مسکن محرومان کشور سهمیه استان است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: از ۶۸۰ نفر متقاضی که تاکنون تشکیل پرونده داده‌اند تعداد ۳۷۳ نفر پروانه ساخت دریافت کرده‌اند، ۱۹۰ نفر اقدام به احداث نموده، ۱۱۹ واحد در مرحله قالب‌ریزی و آرماتور‌بندی‌، ۱۱۶ واحد فونداسیون‌ و ۵۲ مورد نیز مرحله اسکلت‌بندی و دیوارچینی هستند.

تنها متذکر شد: در قالب تفاهم‌نامه فی‌مابین به ازای هر واحد ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه کارمزد ۵ درصد و بازپرداخت اقساط ۲۰ ساله پرداخت می‌شود، ضمن اینکه سیمان و میلگرد رایگان نیز در اختیار سازنده قرار می‌گیرد.

 وی تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین اقداماتی که در روستاها در حال انجام تا روستاها را احیا و از افسردگی رها کند، تهیه و اجرای طرح‌ هادی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی افزود: برای تمامی ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار و همچنین ۱۹۳ روستای زیر ۲۰ خانوار استان نقشه طرح تهیه شده و تاکنون طرح هادی ۱۶۷ روستا نیز با هزینه‌کرد ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بازنگری شده است.

تنها از بهسازی بافت با ارزش روستایی هدف‌گردشگری خراسان‌جنوبی توسط بنیاد مسکن استان خبرداد و گفت: در مجموع بافت باارزش ۵ روستای فورگ درمیان، خور خوسف، نایبند طبس، چنشت سربیشه و کریمو‌ سرایان با اعتبار ۷ میلیارد و ۷۷۳ میلیون تومان بازسازی شده است.

وی با اشاره به تملک و واگذاری زمین در روستاهای خراسان‌جنوبی توسط بنیاد مسکن، خاطرنشان کرد: از ابتدای تشکیل استان تاکنون به ۲۶ هزار و ۹۵۴ نفر زمین واگذار شده که ۲ هزار و ۴۰۸ مورد از ابتدای امسال بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به صدور ۷۵ هزار و ۳۴۰ جلد سند مسکن شهری بالای ۲۰ هزار نفر و روستایی استان، گفت: از این تعداد ۶۶ هزار و ۳۹۶ جلد سند روستایی و ۸ هزار و ۹۴۲ مورد شهری است.

تنهاکل اعتبارات ملی و استانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در سال مالی امسال را ۱۴۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: از این مبلغ ۱۴۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبارات ملی بوده است.

وی از طرح قیر رایگان برای بهسازی و آسفالت معابر ۱۵۰ روستای خراسان‌جنوبی در سال جاری خبر داد و گفت: سهمیه اولیه استان ۴۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده که پس از پیگیری و رایزنی ۴۰ میلیارد تومان به این مبلغ اضافه شد.

انتهای‌ پیام/۶۹۰۱۴/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول