اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

ساخت یک‌هزار واحد مسکونی برای اقشار کم‌درآمد در خراسان‌جنوبی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: به درخواست استاندار و موافقت بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن به یک‌هزار واحد افزایش پیدا کرد.

ساخت یک‌هزار واحد مسکونی برای اقشار کم‌درآمد در خراسان‌جنوبی

قاسم تنها، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به سفر رئیس بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان کشور به استان اظهار داشت: با پیگیری‌های استاندار دو نهاد انقلابی به استان ما آمدند و مصوبات خوبی در درمیان رقم خورد.

وی با بیان اینکه کلنگ‌زنی ۲۰ هزار واحد مسکونی اقشار کم‌درآمد در استان ما انجام شد، تصریح کرد: این برنامه در در درمیان که یکی از شهرستان‌های هدف بنیاد مسکن بود، رقم خورد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی سهمیه استان را از این ۲۰ هزار واحد ۵۵۰ واحد دانست و متذکر شد: به درخواست استاندار و موافقت بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن به یک‌هزار واحد افزایش پیدا کرد.

تنها با بیان اینکه این واحدها برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیست، ادامه داد: برای افراد تحت پوشش ۱۰ هزار واحد مسکونی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بخش عمده افراد هدف را بنیاد علوی شهرستان درمیان مشخص می‌کند و در سایر شهرستان‌ها با هماهنگی فرمانداری‌ها افراد هدف مشخص می‌شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برای این واحدها مبلغ ۵۰ میلیون تومان بلاعوض در نظر گرفته شده، اضافه کرد: همچنین سیمان و میل‌گرد این واحدها به صورت رایگان از طرف بنیاد مستضعفان در اختیار بنیاد مسکن استان قرار می‌گیرد.

تنها با اشاره به تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی که در اختیار اقشار نیازمند برای این واحدها قرار می‌‌گیرد، یادآور شد: با پیگیری ریاست بنیاد مسکن کشور و حمایت آقای رئیسی با پرداخت این تسهیلات موافقت شد.

وی با بیان اینکه اقساط این وام ۲۰۰ میلیون تومانی ماهانه یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است، گفت: برای برخی از افراد ممکن است این میزان اقساط نیز زیاد باشد و در این راستا مبلغ ۵۰ میلیون تومان بلاعوض را در کنار آن گذاشتند و بنیاد مسکن با این مبلغ عملیات اجرایی خود را آغاز می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به ضمانت بانکی برای وام ۲۰۰ میلیون تومانی تصریح کرد: برای این تسهیلات ضامن کارمند و کاسب نیاز نیست تنها سفته زنجیره سه نفره برای این تسهیلات در قانون آمده است.

تنها با بیان اینکه حداقل متراژ ساخت این واحدها ۶۰ مترمربع است، گفت: اگر شخصی توانمند باشد می‌تواند تا ۱۲۰ مترمربع نیز متراژ خود را افزایش دهد.

وی روستاهای نهبندان، درمیان و سربیشه را مستحق دانست و ادامه داد: اولویت ما برای ساخت این واحدها نیازمندهای واقعی هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی اضافه کرد: قبل از این سفر بالغ بر ۴۰۰ پرونده تشکل دادیم و استعلام‌ها اخذ و خیلی پروانه ساختمانی صادر شده است.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول