اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

آمریکا به تاجیکستان تجهیزات ویژه‌ جلوگیری از قاچاق مواد رادیواکتیو داد

آمریکا به نیروی مرزبانی کمیته دولتی امنیت ملی تاجیکستان برای جلوگیری از قاچاق مواد رادیواکتیو تجهیزات ویژه اهدا کرد.

آمریکا به تاجیکستان تجهیزات ویژه‌ جلوگیری از قاچاق مواد رادیواکتیو داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، آمریکا به مرزبانان تاجیکستان تجیهزات ویژه برای جلوگیری از قاچاق مواد رادیواکتیو اهدا کرد.

مراسم رسمی تحویل تجهیزات مذکور به خدمات مرزبانی کمیته دولتی امنیت ملی تاجیکستان در چارچوب اجرای برنامه اقدام ملی تاجیکستان در مورد  قطعنامه 1540 شورای امنیت سازمان ملل متحد با شرکت «کوین رشدیه» نماینده اداره کشف و بازدارندگی قاچاق مواد هسته‌ای وزارت انرژی آمریکا و «رجبعلی رحمانعلی» فرمانده نیرهای مرزبانی کمیته دولتی امنیت ملی تاجیکستان و «الهام میرسعیدزاده» مدیر آژانس ایمنی شیمیایی، بیولوژیکی و تشعشعی و هسته‌ای به عنوان هماهنگ کننده ملی، برگزار شد.

در چارچوب این کمک فنی به نیروهای مرزبانی تاجیکستان ابزارهای دیده‌بانی، بازرسی و تاکتیکی برای تقویت امنیت در مرز با افغانستان ارائه شد.

این کمک فنی در چارچوب پروژه بخش کشف و بازدارندگی قاچاق مواد هسته‌ای وزارت انرژی آمریکا برای تضمین امنیت مرزهای سبز به طرف تاجیکی ارائه و هدف از آن تقویت زیرساخت‌های خدمات مرزبانی کمیته دولتی امنیت ملی این کشور در امتداد مرز با افغانستان است.

این پروژه چند میلیونی شامل انتقال یونیفورم‌های ویژه، تجهیزات برای انجام عملیات در مناطق کوهستانی، لباس‌های حفاظتی ویژه برای مین‌زدایی، دستگاه‌های دید در شب،دوربین‌های دوچشمی، تک چشمی، ایستگاه‌های رادیویی، وسایل نقلیه موتوری، مینی بوس‌های که در آن تجهیزات ویژه برای پشتیبانی از عملیات ضد قاچاق و همچنین برای کشف و توقف قاچاق مواد هسته‌ای و رادیواکتیو نصب شده است، می‌شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول