اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

فضای مجازی در هفته ای که گذشت/ از نطق ضرورت دو خودرو برای هر خانواده ایرانی توسط نماینده تا تشکیل جلسه ویژه برای رفع فقر مطلق!

در حالی که جلسه ای با عنوان تبیین دستور العمل اجرایی رفع فقر مطلق در استان قزوین برگزار می شود نماینده قزوین از ضرورت داشتن دو خودرو برای هر خانواده ایرانی سخن به میان می آورد.

فضای مجازی در هفته ای که گذشت/ از نطق ضرورت دو خودرو برای هر خانواده ایرانی توسط نماینده تا تشکیل جلسه ویژه برای رفع فقر مطلق!

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، این هفته فضای مجازی در کشور و به تبع آن قزوین با التهاب همراه بود. شهادت دو تن از طلبه ها در بارگاه ملکوتی امام رضا علیه السلام واکنش های متعددی را در بر داشت.

رقیه ملاحسنی با نام کاربری آلا بانو از فعالان رسانه ای استان نوشت: گویا دست های فتنه ای در کار است تا مشهد مقدس، را به آشوب بکشاند. مطالبه جدی ما بررسی کامل و همه جانبه حوادث اخیر مشهد است.

به گزارش فارس، اگر چه پس از این اتفاق فعالان مختلف رسانه ای و مجازی با محکوم کردن این اقدام و اعلام همدردی با خانواده این دو شهید واکنش نشان دادند اما متاسفانه تقریبا اکثر مسئولان استان واکنشی نسبت به این موضوع نشان ندادند و کسانی که برای کوچکترین موضوعی در فضای مجازی اظهار نظر کردند در برابر این واقعه تکفیری سکوت کردند.

این هفته ویدئو در فضای مجازی از بازدید فرماندار قزوین منتشر شد که در حال بازدید از نانوایی های سطح شهر بود.

به گفته فرماندار برخورد جدی با نانوایان متخلف صورت گرفته و البته در این بازدید نانوایان بودند که تخلفاتی از جمله کاهش 50 درصدی چانه نان، بسته بودن در ساعتی که موظف به خدمت رسانی هستند به چشم می‌خورد.

این هفته جلسه ای با عنوان ستاد تنظیم بازار در استانداری برگزار شد که محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در جلسه خبر از مجازات نانوایان متخلف داد.

پس از انتشار این خبر محمد کشاورز مسئول بسیج رسانه استان قزوین با بازنشر خبر استاندار نوشت: همانطور که آقای رئیسی در موضوع سواحل، محکم ماندند و تا حدودی به سرانجام رساندند، انشاء الله مسئله نان هم در قزوین با هماهنگی و پیگیری مسئولان مربوطه حل شود.

میثم مالمیر خبرنگار ایرنا هم با انتشار خبری نوشت: با اقدام بازرسان قرارگاه امنیت غذایی شهرستان قزوین یک واحد نانوایی به علت فروش نان به دامداری ها تعطیل و پلمب شد.

به گزارش فارس، به نظر می رسد یکی از دغدغه های اساسی مردم استان قزوین تامین نان باشد و از آن جایی که قوت غالب این روزهای مردم نان است می‌طلبد مسئولان استانی و شهرستانی  نسبت به مرتفع کردن این مشکل کمر همت ببندند و صرفا به برگزاری جلسات بدون خروجی اکتفا نکنند.

این هفته نفیسه کلهر از خبرنگاران استان گزارشی را با عنوان آخرین نفس های یک خانه تاریخی در قزوین که مربوط به خانه مؤمنان بود نوشت.

پس از آن محمد گودرزی یکتا با بازنشر این گزارش نوشت، قصه، قصه انتخاب اشتباه ماست که البته این مسئله با واکنش سردبیر ایسنا همراه بود.

زهرا عبدالهی در پاسخ به گودرزی اعلام کرد: بهره برداری سیاسی از یک مطالبه اجتماعی ممنوع و مجدد گودرزی نوشت: از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در این مملکت گره زده شده به زلف سیاست پیشگان سیاست زده!

به گزارش فارس، اگر چه نمی توان از دید سیاسی حاکم بر اتفاقات مختلف این روزها چشم پوشاند اما به نظر می رسد گاهی سیاست زدگی موجب شده تا بسیاری از فرصت های استان نادیده گرفته شود و به جای آنکه از ظرفیت ها در مسیر بهبود و توسعه استان خارج از نگاه های سیاسی بهره برد، بده و بستان های سیاسی به رکود و بطلان فرصت ها منجر شده اند.

اما این هفته یکی از نمایندگان استان گفته بود: هر خانواده ایرانی باید دو خودرو داشته باشد، سیاهکالی در حالی این مسئله را عنوان کرد که در استان برخی دغدغه تامین نان شب خود را دارند.

این سخن سیاهکالی مرادی با واکنش های متعددی همراه بود در همین راستا منیره چگینی از فعالان رسانه نوشت: از کرامات نماینده ما این است که شیره را خورد گفت شیرین است.

رکسانا رضایی سردبیر نشریه نگاه قزوین نیز نوشت: فرمول های مریخی آقای نماینده، بهتر نیست دغدغه اصلی تان سفره خالی خلق الله باشد!

کشاورز ترک سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز این هفته خبری را منتشر کرد که در آن خبر از برگزاری جلسه ویژه تبیین دستورالعمل اجرایی رفع فقر مطلق در قزوین داده شده بود.

در خبر منتشر شده از دریچه روابط عمومی این اداره، کشاورز ترک در این جلسه عنوان کرده بود: اهمیت ویژه به رسیدگی وضعیت معیشتی افراد نیازمند فاقد حداقل های ضروری خوراک و پوشاک و سرپناه امری ضروری است که بایستی سریعا دستگاه های مرتبط و نهادهای حمایتی و بخش های مردمی با همکاری و هم افزایی یکدیگر در راستای این دستورالعمل اقدام کنند تا گام به گام مسئله فقر حل شود.

حال باید دید که چه میزان از صحبت های این مسئول اجرایی خواهد شد و ما پس از چند سال شاهد خواهیم بود که فقر مطلق در قزوین رفع می شود که اگر چنین شود قطعا یکی از دستاوردهای بزرگ این مسئول تازه نفس خواهد بود.

مهدی بیگدلو سردبیر خبرگزاری فارس در قزوین نیز این هفته نوشت: در حالی که سازمان انتقال خون استان قزوین به لحاظ برخورداری و تامین امکانات لازم و استاندارد جهت ارائه خدمات مورد نیاز مردم در این بخش، دچار مضیقه است، پیشقدم شدن برای ساخت بزرگترین سردخانه پلاسمای خون کشور که جزو تعهدات و وظایف نهاد بالادستی و در توان استان هایی به مراتب بزرگتر می باشد، سوالات زیادی را پیرامون دلایل این اقدام پرهزینه در برهه کنونی ایجاد کرده! بیگدلو در متن خود از هشتگ بقا به هر قیمت استفاده کرده است.

حال باید دید که چرا و به چه دلیل مدیر انتقال خون استان تصمیم به چنین اقدامی کرده است و به نظر می رسد لازم است تا این خانم مدیر به صورت صریح و شفاف علت این پروژه را مطرح و از آورده هایی که برای استان می تواند داشته باشد توضیح دهد چرا که در غیر این صورت سوالات بی پاسخ این موضوع را در ذهن تداعی می کند که هدف از این پروژه چیز جز به هر دری زدن برای ماندن ندارد!

به گزارش خبرگزاری فارس، آنچه که در جامعه امروز احساس می شود فضای مجازی و تریبون ها و جلسات همه مملو از صحبت ها و اخبار خوب و امید بخش است و نشان از پای کار آمدن مدیران و مسئولان می دهد اما این امر زمانی تجلی پیدا خواهد کرد که مسائل مطرح شده و قول و قرارهای مسئولان عملیاتی شود و اجرایی شدن آن و تغییرات برای مردم ملموس باشد در آن زمان می توان مجدد امید را به جامعه بازگرداند.

به گزارش فارس، شما هم به عنوان مخاطبان فارس می توانید سوژه های مجازی خود را با خبرگزاری فارس در میان بگذارید و هر شنبه منتظر دیدن دغدغه های خود در گزارش فضای مجازی باشید.

طهورا قلی پور برزگر

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول