اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

ثبت یک هزار و ۳۱۰ مصدوم و بیمار در طرح سلامت نوروزی خراسان شمالی

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث خراسان شمالی گفت: اورژانس ۱۱۵ استان در مأموریت‌های خود در طرح سلامت نوروزی یک هزار و ۳۱۰ مصدوم و بیمار را به بیمارستان‌ها منتقل کرد.

ثبت یک هزار و ۳۱۰ مصدوم و بیمار در طرح سلامت نوروزی خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز تقی دولت‌آبادی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: اورژانس ۱۱۵ خراسان شمالی در مأموریت‌های خود در طرح سلامت نوروزی یک هزار و ۳۱۰ مصدوم و بیمار را به بیمارستان‌ها منتقل کرد.

وی با بیان اینکه از یک هزار و ۷۶۲ مأموریت انجام شده، یک هزار و ۴۳۲ مورد مأموریت‌های غیرتصادفی و ۳۳۰ مورد مأموریت‌های تصادفی بوده است، گفت: ۸۷۰ نفر در مأموریت‌های غیر تصادفی و ۴۴۰ نفر نیز در مأموریت‌های تصادفی به بیمارستان منتقل و بقیه در محل درمان شدند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث خراسان شمالی، تعداد مأموریت‌های اورژانس هوایی را نیز طی این مدت، چهارمورد عنوان کرد و افزود: آمار کل مصدومان ترافیکی استان از جمله اعزام توسط اورژانس ۱۱۵، اعزام توسط هلال احمر، درمان شده در محل حادثه توسط اورژانس و هلال احمر، مراجعه حضوری به بیمارستان، ۸۷۴ نفر بوده است.

دولت‌آبادی تصریح کرد: متأسفانه طی ایام نوروز، ۲۰ نفر از هم استانی‌ها و هموطنان در سوانح جاده‌ای و تصادفی استان جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به راه اندازی ایستگاه‌های سلامت نوروزی اورژانس به منظور تسهیل در ارائه خدمات به مسافران، گفت: ۴۸۵ نفر به این ایستگاه‌ها مراجعه و خدمات دریافت کردند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در ایام نوروز تعداد کل مراجعه کنندگان به بیمارستان‌های استان، ۳۲ هزار و ۹۶۲ نفر بودند که از این تعداد ۲۶ هزار و ۷۸۹ نفر به صورت سرپایی مداوا و ۶ هزار و ۱۷۳ نفر هم بستری شدند.

دولت آبادی در انتها بیان داشت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی تا ۱۳ فروردین سال جاری ۴۳۵ مورد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه، ۴۷۰ مورد عمل جراحی اورژانسی، ۷۷۰ مورد عمل جراحی عمل جراحی غیراورژانسی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول