اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

شناسایی ۱۵۰۰ شرکت مستعد دانش بنیان شدن در کشور/احیای ۲ هزار واحد راکد در دستور کار قرار دارد

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به شناسایی ۱۵۰۰ شرکت مستعد دانش‌بنیان شدن گفت: احیای ۲ هزار واحد راکد در دستور کار قرار دارد.

شناسایی ۱۵۰۰ شرکت مستعد دانش بنیان شدن در کشور/احیای ۲ هزار واحد راکد در دستور کار قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی رسولیان عصر امروز در حاشیه بازدید از یک واحد صنعتی و افتتاح طرح توسعه این واحد در شهرک صنعتی کاسپین دو، شهرستان آبیک استان قزوین از آماده شدن بسته مشخصی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و تدوین برنامه‌های خوب در حوزه تولید دانش‌بنیان و اشتغالزا خبر داد و اظهار کرد: یک اقدامی که از سال گذشته آغاز شده اختصاص اولویت‌هایی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است که یکی از این اولویت‌ها، واگذاری زمین بدون الزام به مزایده و شرکت در مزایده و واگذاری زمین با اقساط طولانی‌تر است که سال گذشته ۴۸ هکتار زمین به ۱۴۸ شرکت واگذار شد و کار خود را شروع کردند.

وی به شناسایی ۱۵۰۰ شرکت مستعد دانش بنیان شدن در کشور اشاره کرد و افزود: از این تعداد، حدود ۷۰۰ شرکت مراحل دانش بنیان شدن را طی و مجوز لازم را اخذ کرده‌اند و ۸۰۰ شرکت هم داریم که با کمک مشاورین، امیدواریم بتوانند سطح دانش خود را بالا و مجوزهای خود را دریافت کنند.

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به پیگیری مجدانه برای شناسایی نیازهای فناورانه ادامه داد: آن بخش از نیازها و داده‌ها و مواد اولیه شرکت‌هایی که امکان تولید در کشور وجود ندارد، شناسایی می‌شوند که ۱۶۰۰ نیار فناورانه شناسایی شدند و تاکنون ۴۰۰ نیاز تامین شده است.

رسولیان به راه‌اندازی نهضت کارگاه سازی در قالب کارگاه‌های کوچک ۲۰۰ تا ۳۰۰ متری از سال گذشته اشاره و اضافه کرد: این امر سبب می‌شود شرکت‌هایی که توان کمتری دارند اما سطح علمی خوبی دارند کارگاه‌ها را در اختیار و کار خود را ادامه دهند.

وی برنامه امسال سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی را حمایت بیشتر از شرکت‌های دانش‌بنیان و تفویض و واگذاری زمین بدون مزایده و توسعه شهرک‌های فناوری دانست و بیان کرد: هر چقدر بتوانیم به سطح دانش، فناوری و تکنولوژی شرکت‌ها کمک کنیم قدرت رقابت‌پذیری آنها بیشتر می‌شود و قطعا می‌توانیم به توسعه اقتصادی صنعت و ایجاد اشتغال کمک کنیم.

افزایش ظرفیت ۳۳۰۰ واحد کوچک و متوسط

این مسئول تصریح کرد: سال گذشته با بهره‌برداری شرکت‌های جدید و احیای واحدهای راکد و کارگاه‌ها، بین ۸۰ تا ۹۰ هزار شغل در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ایجاد شد که امیدواریم این روند امسال افزایش یابد.

معاون وزیر صمت افزود: سال گذشته‌ احیای ۲ هزار واحد راکد در دستور کار قرار گرفت که ۲ هزار و ۶۷ واحد راکد در داخل و خارج از شهرک‌ها احیا شد، در دولت سیزدهم نیز ۲ هزار و ۳۲۰ واحد راکد احیا شده که برنامه امسال هم احیای ۲ هزار واحد راکد است.

رسولیان ادامه داد: برنامه ای که امسال در دستور کار قرار دارد این است که ظرفیت واحدهای کوچک و متوسط که زیر ۵۰ درصد ظرفیت  کار می‌کنند را افزایش دهیم که برای ۳ هزار و ۳۰۰ واحد برنامه‌ریزی شده است.

رسولیان این را هم گفت که شرکت‌هایی که اشتغال بیشتری ایجاد کنند در واگذاری زمین و اعطای تسهیلات مورد توجه قرار می‌گیرند و به شرکت‌هایی کوچک و متوسط کمک خواهیم کرد تا بازاریابی، توسعه برند، نظام پذیرش شرکت‌های تجاری و شرکت در نمایشگاه‌ها و سطح تولیدات خود را افزایش دهند.

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور در خصوص باز پس‌گیری زمین‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی توضیح داد: برای کسانی که قصد ساخت و ساز ندارند و یا به هر دلیلی نمی‌توانند ساخت و ساز کنند از سال گذشته اقداماتی انجام شد و ۱۹۰۰ واحد به دادگاه معرفی و در مسیر قضایی قرار گرفتند و ۷۷۰ هکتار از اراضی باز پس گرفته شد که این روند امسال هم ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول