اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

حوادث گنبدکاووس و مشهد از حرکت‌های زشت، خلاف اسلام و قانون است

استاد اهل سنت حوزه و دانشگاه گلستان حوادث گنبدکاووس و مشهد از حرکت‌های زشت، خلاف اسلام و قانون دانست و گفت: بیان صحیح معارف اسلامی در بین مردم و طلاب شیعه و سنی هرگونه نقشه و توطئه دشمن را برای تفرقه‌افکنی و ایجاد ناامنی ختثی می‌کند.

حوادث گنبدکاووس و مشهد از حرکت‌های زشت، خلاف اسلام و قانون است

آخوند عصام‌الدین گوگلان استاد اهل سنت حوزه و دانشگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: در اولین روز ماه مبارک در گنبدکاووس شاهد کشته شدن دو طلبه اهل‌سنت با سلاح گرم و در سومین روز این ماه شاهد کشته شدن یک طلبه اهل شیعه و مصدوم شدن دو تن دیگر با سلاح سرد در مشهد مقدس بودیم که این حرکت‌های زشت و خلاف اسلام و قانون منشاء توطئه‌های دشمن و گروه‌های تروریستی است.

وی گفت: طلاب و اساتید اهل سنت مدرسه علوم دینی «ربانیه چنارلی» از توابع شهرستان مراوه‌تپه ضمن محکوم کردن این اقدامات از مسؤولان امنیتی و قضایی خواستار اقدام سریع و همراه با دقت در برخورد قاطع با عوامل تروریستی در حرم مقدس‌رضوی همچنین قتل دو طلبه در گنبدکاووس هستند.

استاد اهل سنت حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: ترویج امر به معروف و نهی از منکر، بیان صحیح معارف اسلامی و وحدت بین علمای شیعه و سنی هرگونه نقشه و توطئه دشمنان را در کشور خنثی خواهد کرد.

گوگلان ادامه داد: علمای اهل شیعه و سنی باید در چنین موقعیت‌هایی هوشمندانه عمل کرده تا با رفتار و یا گفتار بی‌غرضانه خود آب به آسیاب دشمنان نریزند.

وی یادآور شد: دشمنان درصدد ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی بوده و همه ما به ویژه علما و روحانیون در این موقعیت باید با توجه به آیه قرآن کریم مبنی بر اینکه همگی باید به خدا، قرآن و هر وسیله‌ای که باعث وحدت بین مسلمین شیعه و سنی می‌شود چنگ بزنیم و متفرق نشویم تا دشمن از این تفرقه و شکاف سوءاستفاده نکند.

انتهای پیام/۲۳۰۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول