اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

شیوه درست رانندگی فرهنگ‌سازی شود

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه باید شیوه درست رانندگی فرهنگ‌سازی شود، گفت: سهل‌انگاری برای خود و خانواده حکم قتل شبه عمد دارد و فرد باید پاسخگو باشد.

شیوه درست رانندگی فرهنگ‌سازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله «سید علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی صبح امروز در دیدار نوروزی فرمانده انتظامی استان، اظهار داشت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، پلیس مقتدر و امینی است که مسئولیت‌های متعددی بر دوشش قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه هر کدام از مسئولیت‌های نیروی انتظامی ارزش حیاتی دارد، تصریح کرد: از حفظ جان، و مال تا فرهنگ مردم به عهده این نهاد گذاشته شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه پایین آمدن سطح ضایعات جاده‌ای در خراسان‌جنوبی بسیار خبر خوشی است، یادآور شد: حوادثی که پیش می‌آید بخشی مربوط به پلیس است و بخشی دیگر از استاندارد بودن خودرو تا استاندارد بودن راه را در بر می‌گیرد.

عبادی با بیان اینکه بیشتر مشکلات مربوط به رانندگان است، ادامه داد: در این زمینه باید طرحی جامع از خانواده تا آموزش و پروش و تا تریبون‌دارهای مختلف ایجاد شود تا شیوه درست رانندگی فرهنگ‌سازی شود.

وی با اشاره به اینکه نیروهای انتظامی و خدمات‌رسان خانه‌های خود را ترک و در سرمای زمستان در مناطق برف‌گیر حضور دارند، افزود: آن‌ها در این شرایط سخت به فکر مسافران هستند تا جانشان حفظ شود و اگر همین اندازه خودشان به فکر خودشان باشند، مشکلی ایجاد نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه قانون و مقررات در انواع امور برای منافع مردم ریخته می‌شود، متذکر شد: قوانین و مقررات در راهنمایی و رانندگی محسوس است و اگر درست رعایت شود، شاید تصادف نباشد.

عبادی با بیان اینکه عقل اقتضاء می‌کند خطر احتمالی را باید رفع کرد، گفت: سهل‌انگاری برای خود و خانواده حکم قتل شبه عمد دارد و فرد باید پاسخگو باشد.

وی بیشتر مصدومان و کشته‌شدگان تصادفات رانندگی را جوانان دانست و تصریح کرد: در این شرایط خانواده‌ها دچار عذاب می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «صاحبان صنایع خودرو باید کیفیت را رعایت کنند»، یادآور شد: زشت است در حالی که تمام مسئولان تلاش می‌کنند برای یک ایرانی شغل ایجاد شود و از نظر اقتصادی، صادرات و واردات داشته باشیم، کیفیت خودرورهایی که می‌سازند قابل رقابت نباشد و ناچار شوند برای واردات خودرو اقدام کنند.

عبادی خاطرنشان کرد: در این شرایط جوان ما به شغل نمی‌رسد و در خدمت دیگران قرار می‌گیرد و این امر به جهت سهل‌انگاری در تولیدات خودرو است.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول